اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ترجمه رئیس کتابخانه تخصصی تبلیغ

سلمان‌نامه به ‌زودی منتشر می‌شود

ترجمه کتاب نفس الرحمن فی فضائل سلمان میرزا حسین نوری طبرسی با عنوان سلمان‌نامه (پژوهشی گسترده درباره زندگی، اندیشه و فضایل سلمان محمدی) به زودی منتشر می‌شود.

سلمان‌نامه به ‌زودی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ایاد کمالی اصل با بیان اینکه سلمان فارسی از اصحاب ممتاز رسول خدا (ص) و بهترین یار امیر المؤمنین (ع) بود تصریح کرد: وی تنها شخصیتی است که مخاطب سخن جاودانه (سلمان منّا اهل البیت) قرار گرفت و منزلتی جاویدان یافت.

وی در خصوص ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت سلمان اظهار داشت: اطلاعات پراکنده فراوانی در بسیاری از منابع تاریخ اسلام و کتاب‌های مربوط به زندگانی اصحاب رسول خدا (ص) مطرح شده است که یکی از جامع‌ترین کتاب‌هایی که در خصوص سلمان نوشته شده کتاب نفس الرحمن فی فضائل سلمان تالیف مرحوم خاتم المحدثین حاج میرزا حسین نوری طبرسی (1254 – 1320 ق) صاحب کتاب مستدرک الوسائل از علماء و نویسندگان بزرگ ایران بوده است.

رئیس کتابخانه تخصصی تبلیغ افزود: بنده در کتاب «نفس الرحمن فی فضائل سلمان» بر شرح حال راویان و بزرگان که ارتباطی با رخدادها و حوادث دارند متمرکز شده‌ام و بر این اساس بیشتر اخبار موجود در این کتاب بر پایه حدیث است که گمان می‌کنم اگر راویان این احادیث بر خوانندگان مجهول نباشند حداقل شناخت بسیار کمی درباره آن‌ها وجود دارد بنابراین با مراجعه به کتاب‌های شرح‌حال نویسی ترجمه مختصری کردم.

وی از دیگر کارهای صورت گرفته در این کتاب را انتخاب عنوان برای هر باب و قرار دادن آن در اول هر باب عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین نمایه‌های و فهارس مختلفی که شامل فهرست آیات، احادیث، اعلام، اماکن، مصادر کتاب، اشعار، مصادر تحقیق، محتویات کتاب و... برای کتاب تدوین شده است تا مراجعه کنندگان بتوانند زودتر مطلب مورد نیاز را پیدا کنند.

کتاب سلمان‌نامه در قطع وزیری با 964 صفحه به ‌زودی از سوی انتشارات جوانان موفق به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول