اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سخنگوی جماعت اخوان‌المسلمین مصر در گفت‌وگو با فارس:

اخوان‌المسلمین مصر اعضای خود را به خشونت دعوت نمی‌کند

سخنگوی جماعت اخوان‌المسلمین مصر گفت این جماعت هیچ‌گاه هواداران و اعضای خود را به خشونت دعوت نکرده و همواره بر مسالمت آمیز بودن اقدامات خود تاکید می‌کند.

اخوان‌المسلمین مصر اعضای خود را به خشونت دعوت نمی‌کند

«احمد عارف»، سخنگوی جماعت اخوان المسلمین مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اخبار منتشره مبنی بر اینکه نمایندگان این جماعت در دیدار با «کاترین اشتون»، فرستاده اتحادیه اروپا به قاهره خواستار توقف تعامل این اتحادیه با مصر و توقف کمک‌های این کشور به مصر شده است، را تکذیب کرد.

وی تاکید کرد که این دیدار به درخواست اشتون صورت گرفته تا از موضع نیروهای و گروه‌های حامی و مدافع مشروعیت در قبال اوضاع جاری در کشور و توضیح این اوضاع آگاه شود و در این دیدار هیچ‌گاه از وی خواسته نشده که برای باز گرداندن «محمد مرسی»، رئیس جمهوری برکنار شده مصر وارد عمل شود.

عارف در ادامه تاکیدات خود گفت که آنچه در این خصوص منتشر می‌شود، تنها شایعات و اخبار بی‌پایه و اساس رسانه‌های برای تحریف وجهه جماعت اخوان المسلمین است و «محمد على بشر» و «عمر دراج» از سران اخوان المسلمین در دیدار خود با اشتون هیچ‌گاه چنین درخواست‌هایی نداشته‌اند و این دیدار تنها برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع صورت گرفته است.

سخنگوی جماعت اخوان المسلمین مصر افزود: جماعت اخوان المسلمین هیچ‌گاه مشوق و دعوت کننده به خشونت و هرج و مرج نبوده، بلکه این بازماندگان رژیم سابق و هواداران و طرفداران آنها هستند که تلاش می‌کنند، به هر طریق ممکن وجهه جماعت اخوان المسلمین را در برابر افکار عمومی مصر و جامعه بین المللی تحریف کنند و ما همچنان به مسالمت آمیز بودن تحصن‌ها و اعتراض‌های خود پایبند هستیم و این پیام را به جهانیان می‌دهیم که ما مدافع مشروعیت و دمکراسی هستیم.

عارف تاکید کرد که جماعت تعاملی با حکومت جدید و نظام کنونی که آن را غیر قانونی و نامشروع توصیف کرد، ندارد و بر این باور است که این نظام روی کار آمده تا علیه دمکراسی و اولین رئیس جمهوری مدنی و منتخب مصر کودتا کند، به همین دلیل حکومت روی کار آمده و رئیس جمهوری موقت آن را غیر قانونی می‌دانیم و بر این باوریم که تنها محمد مرسی است که رئیس جمهوری قانونی و مشروع کشور به شمار می‌آید و باید فورا با استناد به مشروعیت قانون اساسی و مردمی که در میدان‌ها برای یاری وی حضور دارند، به سمت خود باز گردانده شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول