اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ادامه عملیات یگان‌های حمایت مردمی کرد تا آزادی کامل شهر «راس العین»

یک منبع محلی تاکید کرد که عملیات نظامی یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه برای مقابله با عناصر «جبهه النصره» در شهر «راس العین» از توابع استان «الحسکه» در شمال شرقی سوریه تا بیرون راندن کامل این عناصر از شهر ادامه دارد.

ادامه عملیات یگان‌های حمایت مردمی کرد تا آزادی کامل شهر «راس العین»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، درگیری‌های شدید و سخت میان یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه با گروه‌های وابسته به «جبهه النصره» برای چندمین روز متوالی در شهر «راس العین» از توابع استان «الحسکه» در شمال شرقی سوریه امروز پنج‌شنبه نیز ادامه یافت.

در جریان درگیری روز گذشته و امروز یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه موفق شدند، کنترل کامل مناطقی را به دست آورند که پیشتر گروه‌های تروریستی مسلح بر آنها تسلط داشتند و از جمله این مناطق می‌توان به «العبرة» و «المحطة» اشاره کرد. در حالی‌که گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح همچنان در گذرگاه مرزی و پالایشگاه نفت«أصفر نجار» در ورودی شهر راس العین متمرکز هستند.

در این ارتباط گزارش شده است که شدیدترین و سخت‌ترین درگیری‌ها در مرکز سیلوهای رایس العین در جریان بوده و یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه با عناصر مسلح وابسته به گروه‌های تروریستی موسوم به «کتیبة الظاهر بیبرس» و «لواء غرباء الشام» درگیر شدند که سرکردگی آنها را «بیبرس»، تروریست معروف برعهده دارد.

همچنین از دیگر مناطقی که شاهد درگیری‌های شدید در منطقه راس العین بوده باید به «رابطة الشبیبة» و مدرسة «ابن خلدون» و «مرکز پست» و «ساختمان استانداری» در مرکز شهر راس العین اشاره کرد که یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه  موفق شدند، عناصر مسلح مستقر در این مناطق را طرد و علاوه بر به دست گرفتن کنترل آنها، ده‌ها فرد مسلح را کشته و زخمی کنند.

همچنین خبرنگار فارس گزارش داد که بیش از 30 فرد مسلح طی درگیری‌های جاری در مرکز شهر کشته و زخمی و شماری نیز بازداشت شدند.

همچنین یک منبع محلی از اهالی راس العین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق تاکید کرد که درگیری میان یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه با عناصر مسلح وابسته به «جبهه النصره» تا بیرون راندن کامل آنها از شهر ادامه دارد که از اوایل اکتبر سال گذشته وارد آن شده‌اند.

این منبع همچنین گفت: پس از کمتر از 24 ساعت از آغاز عملیات یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه، گروه‌های مسلح از اکثر پایگاه‌ها و مقرهای خود که در آن مستقر شده بودند، عقب نشینی کردند و یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه هنگام ورود به این مراکز و مقرها و بازرسی از آنها بر قدار زیادی سلاح و بمب از آن گروه‌های مسلح دست یافتند.

در همین ارتباط عناصر مسلح وابسته به «جبهه النصره» با خمپاره به شهر راس العین حمله کردند که «مرکز فرهنگی»، «بانک کشاورزی»، «بوستان العطار» و منطقه نوار مرزی را مورد اصابت قرار داد و بی‌آنکه این حملات تلفات جانی در پی داشته باشد، موجب بروز آتش سوزی در برخی از نقاط زراعی و کشاورزی این مناطق شد.

همچنین یگان‌های حمایت مردمی کردهای سوریه با عناصر جبهه النصره در نزدیکی مسیر «کریفانی» در جنوب شرقی شهرک «الجوادیه» در ریف قامشلی در استان «حسکه» درگیر شدند و شماری از عناصر مسلح را کشته و زخمی کردند که در میان کشته‌ها تروریست‌های معروفی همچون «عبدالله أحمد الشواخ»، «عبدالرزاق القطاش» و «حمد الهطلیس» شناسایی شدند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول