اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس:

باید برای جنگ در سوریه آماده شویم

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس می‌گوید تنها راه پایان دادن به بحران کنونی در سوریه مداخله نظامی در این کشور، با هدف تغییر نظام و جلوگیری از قدرت گرفتن القاعده است.

باید برای جنگ در سوریه آماده شویم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس می‌گوید تنها راه پایان بحران سوریه و کسب اطمینان از عدم دستیابی نیروهای القاعده به تسلیحات شیمیایی، مداخله نظامی در سوریه است. وی افزود انگلیس باید خود را برای جنگ در سوریه آماده کند.

ژنرال «دیوید ریچاردز» که روز جمعه از سمت خود کنار می‌رود، می‌گوید اگر غرب بخواهد به حکومت «بشار اسد» در سوریه پایان دهد، باید همان کاری را که در لیبی و بر علیه «معمر قذافی» انجام داد، در سوریه نیز انجام دهد.

وی همچنین هشدار داد که حتی اگر نظام سوریه هم سقوط کند، انگلیس باید فورا برای جلوگیری از دسترسی نیروهای افراطی به تسلیحات شیمیایی، وارد عمل شود.

روز گذشته ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفته بود که واشنگتن در حال بررسی استفاده از گزینه نظامی در سوریه است.

نخست‌وزیر انگلیس یکی از حامیان اصلی طرح تسلیح مخالفان دولت سوریه بود، اما هفته گذشته در پی هشدارهای پی‌در‌پی فرماندهان ارشد ارتش در شورای امنیت ملی از این طرح عقب‌نشینی کرد. این فرماندهان گفته بودند که چنین اقدامی چیزی را در میدان نبرد تغییر نمی‌دهد و تنها ریسک قدرتمندتر شدن گروه‌های افراطی را افزایش می‌دهد. فرماندهان ارتش انگلیس تنها راه پایان دادن به وضع کنونی را مداخله مستقیم نظامی می‌دانند، اما هشدار می‌دهد که این اقدام هم می‌تواند انگلیس را درگیر یک جنگ بلندمدت کند.

صحبت‌های اخیر ریچاردز با حمایت «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس هم روبرو شده است. هاموند می‌گوید در مورد سوریه همه گزینه‌ها روی میز و در حال بررسی است.

ریچاردز در مورد راهبرد احتمالی در سوریه گفته است: اگر می‌خواهید اثرگذاری جدی بر روی محاسبات نظامی سوریه داشته باشید، تنها اعمال منطقه پرواز ممنوع کافی نیست. شما باید بتوانید همان کاری را که ما با موفقیت در لیبی انجام دادیم، انجام داده و اهداف زمینی را هدف قرار دهید.

وی افزود: شما باید پدافند هوایی آن‌ها را از دور خارج کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها توان مانور دادن ندارند، به این معنی که تانک‌های آن‌ها، نیروهای زرهی و تمام دیگر ادواتی را که می‌توانند آسیب‌زا باشد، از بین ببرید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول