اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل مطرح کرد

انتقاد از برگزار نشدن نشست‌های مشترک دولت و بخش خصوصی در اردبیل

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از برگزار نشدن نشست‌های مشترک دولت و بخش خصوصی در اردبیل انتقاد کرد.

انتقاد از برگزار نشدن نشست‌های مشترک دولت و بخش خصوصی در اردبیل

حسین پیرموذن در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این امر مشکلات متعددی را برای تجار، بازرگانان و تولید‌کنندگان ما به وجود آورده است و از دولت آینده انتظار می‌رود در مقابل صادرات بخش خصوصی تعهدنامه سپرده ارزی مورد توجه قرار گیرد تا سرمایه صادرکنندگان و تولید‌کنندگان ما در کشور بیگانه به خطر نیفتد.

وی عنوان کرد: هر چند به خاطر ضعف دولت دهم بخش عظیمی از پول نفت فروخته شده به کشورمان برنگشته و به جای آن کالاها و تولیدات بی‌کیفیت خارجی وارد کشور شده است که این برای کشور ما عیب است که چین و هندوستان بخواهند کالاهای درجه سه خود را به عوض پول نفت به ما بدهند و تجار و صادر‌کنندگان ما دست به گریبان مشکلاتی باشند که ریشه آن بی‌توجهی دولت به این بخش است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از 200 واحد تولیدی در سطح استان مشکل نقدینگی، سرمایه در گردش و یا بدهی سنگین به بانک دارند، گفت: ما از رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواسته‌ایم با رایزنی‌های صورت گرفته با روسای بانک‌های کشور آنها را قانع کنند تا در بازپرداخت بدهی واحدهای تولیدی استمهال صورت گیرد.

پیرموذن از تشکیل جلسه کمیته تسهیل کشوری در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به مشکلات بخش تولید خبر داد و افزود: در استان اردبیل یکبار هم جلسه مشترک دولت با بخش خصوصی برگزار نشده و به بهانه‌های واهی سعی شده است از برگزاری آن جلوگیری شود.

این مسئول با بیان اینکه اتاق اردبیل برای پیگیری حقوق جهادگران عرصه تولید بسیار جدی است، خاطرنشان کرد: اگر عملیاتی شدن راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی از سوی بخش دولتی با تعلل صورت گیرد به جد پیگیری می‌کنیم چرا که اعتقاد داریم یکی از راه‌های اساسی برای برون رفت کشور از وضعیت اقتصادی موجود توجه جدی به بخش تولید است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان با تاکید بر اینکه بخش تولید به آرامش نیاز دارد، یادآور شد: بخشنامه‌های متعدد بانک مرکزی که جز فشار و محدودیت هیچ نتیجه‌ای برای واحدهای تولیدی به همراه ندارد روز به روز فشار را بر تلاشگران عرصه تولید و اشتغال مضاعف کرده است.

پیرموذن ادامه داد: امیدواریم دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور منتخب با کلید تدبیر و امید آرامش از دست رفته را به فعالان بخش خصوصی تولید و مجموعه‌های صنعتی بازگرداند.

وی در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود با این کلید موثر و تاثیر‌گذار بسیاری از گره‌ها باز شده و زمینه یک تحول واقعی در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، صنعتی و تولیدی فراهم آید.

انتهای پیام/62004/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول