اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

افزایش 14 درصدی مصرف برق در تبریز/ لزوم صرفه‌جویی مشترکان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خواستار صرفه‌جویی مشترکان در مصرف برق برای عبور از پیک تابستان شد و گفت: مصرف برق در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 10 تا 14 درصد رشد داشته است.

افزایش 14 درصدی مصرف برق در تبریز/ لزوم صرفه‌جویی مشترکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، افشین روشن‌میلانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش بی‌سابقه دما در روزهای اخیر تاکید کرد: مصرف برق در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 10 تا 14 درصد رشد داشته است که ضروری است تا مردم با مصرف بهینه برق این شرکت را در گذر از پیک تابستان یاری رسانند.

وی اوج مصرف برق در روز 25 تیر ماه سال جاری را 591 مگاوات اعلام کرد و افزود: مصرف برق در مقایسه با روز مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

روشن‌میلانی گرم شدن هوا را عامل اصلی افزایش مصرف برق دانست و تصریح کرد: ساعات اوج مصرف در محدوده برق تبریز در دو مرحله 11 تا 14 روز و ساعت 21 تا 23 شب اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: با عبور دمای هوا از 37 درجه که در 11 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، رشد چشمگیر مصرف برق را شاهد هستیم که با گرم‌تر شدن هوا مصرف برق نیز به طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.

وی افزایش دما را هشداری جدی برای شبکه برق عنوان کرد و افزود: گرم شدن هوا علاوه بر بالا رفتن مصرف در برخی موارد موجب وارد آمدن خساراتی به ترانس‌های برق شده که با تلاش شبانه روزی همکاران این شرکت مشکلات در اسرع وقت برطرف شده است.

وی همکاری تمام مشترکان برق اعم از خانگی، تجاری و صنعتی را در عبور از پیک تابستان ضروری دانست و اظهار کرد: استفاده از وسایل برقی در ساعات کم باری و عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار تاثیر بسزایی در کاهش پیک بار دارد.

روشن‌میلانی خاطرنشان شد: خوشبختانه با وجود استفاده حداکثری مشترکان از وسایل سرمایشی تاکنون خاموشی ناشی از کمبود تولید در شبکه اعمال نشده است که این امر با مدیریت صحیح و جابه‌جایی بار در ساعات اوج مصرف میسر شده است.

انتهای پیام/60002/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول