اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر شوشتر:

اجرای طرح پارکبان در شوشتر غیرقانونی و غیراصولی است

رئیس شورای شهر شوشتر گفت: اجرای طرح پارکبان در سطح معابر شوشتر کاملا غیرقانونی و غیراصولی است و باید با این مسئله شدیدا مقابله شود.

اجرای طرح پارکبان در شوشتر غیرقانونی و غیراصولی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حمید سالم‌پور پیش از ظهر امروز در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: اجرای آن چه در شرایط کنونی در شوشتر به عنوان پارکبان مطرح است از سوی شورای اسلامی شهر که متولی تصمیم‌گیری برای شهرداری در حوزه شهری است غیر قانونی و غیر اصولی بوده و شورای اسلامی شهر در این باره هیچ نقشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان امر در این زمینه باید پاسخگو باشند، افزود: آن چه که در شرایط کنونی تحت عنوان این طرح در شوشتر در حال اجراست، مصوبه شورای ترافیک شهرستان شوشتر است، ولی این مصوبه در شورای شهر و شهرداری اجرا نشده و این شورا در این زمینه اقدام کرده است.

سالم‌پور با اشاره به پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام شده است، گفت: شکایت‌های بسیار زیادی در این زمینه به شورای اسلامی از شش ماه پیش تا کنون ارجاع داده شده است و مردم در این زمینه بسیار ناراضی هستند، ولی صدای شورای شهر برای پیگیری این مشکل به جایی نمی‌رسد.

رئیس شورای شهر شوشتر با اشاره به پیگیری انجام شده، افزود: این مسئله در دادستانی شهرستان شوشتر پیگیری شد و قرار شد که پیمانکار فعال در این زمینه با مدارک مشخص به شهرداری معرفی شود و در این زمینه بر اساس مکان‌یابی صحیح و فعالیت در چارچوب تعرفه‌های مصوب آغاز به کار شود، ولی تا کنون در این باره اقدام نشده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح کاملا غیرکارشناسی است، افزود: مکان‌یابی در این زمینه کاملا سلیقه‌ای انجام شده است و این مکان‌یابی برای مردم مشکل ایجاد کرده است، مثلا در کوچه حاج سلیمان، ساداتی، علامه شیخ شوشتری، شاهزید، آل‌طیب و ... مردم از پارک خودروهای این طرح غیرکارشناسی به ستوه آمده‌اند.

سالم‌پور با اشاره به تعرفه غیرقانونی این طرح در شوشتر گفت: فعالیت این پیمانکار در شوشتر کاملا غیر اصولی است، زیرا تعرفه‌هایی که شورای شهر مصوب کرده است توسط این پیمانکار اجرا نمی‌شود و متاسفانه برخی متولیان امر نیز از فعالیت این پیمانکار حمایت می‌کنند.

رئیس شورای شهر شوشتر با اشاره به اینکه شهرداری در این طرح انتفاعی ندارد، عنوان کرد: از این طرح تا کنون هیچ انتفاع مالی به شهرداری شوشتر نرسیده و شایعه در این زمینه که این پارکینگ‌ها در اختیار شهرداری هستند و شهرداری متولی این طرح است، بی‌اساس است.

وی با اشاره به اینکه شهردار و فرماندار باید در این زمینه پاسخگو باشند، گفت: فرماندار به دلیل ریاستش بر شورای ترافیک شوشتر باید پاسخگوی اجرای این مصوبه باشد و شهردار به دلیل متولی معابر شهری باید پاسخگوی عدم جلوگیری از اجرای این طرح باشد.

سالم‌پور افزود: شهرداری تا حد زیادی در این باره مقاومت کرده و بارها از اجرای این طرح ممانعت کرده است، ولی فشارهای وارده از سوی برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها باعث شده تا با اعمال فشار شهرداری در این زمینه تسلیم شود.

رئیس شورای شهر شوشتر خاطرنشان کرد: در معابر شهری شهروندان شوشتری برای پارک خودرو مقابل منزل خود باید هزینه‌های خارج از تعرفه پرداخت کنند و بسیار در این زمینه شکایت به شورای شهر ارجاع شده است.

وی افزود: فارغ از فعالیت خارج از قانون این پیمانکار در شوشتر رفتارهای خلاف ادب اجتماعی با مردم نیز باعث نارضایتی مردم شده است.

سالم‌پور گفت: حمایت برخی ارگان‌ها و نهادها از این پیمانکار غیرقانونی در سطح شهر شوشتر باعث بی‌نظمی در سطح شهر شده است و این مهم باعث شده تا هرکس به خود اجازه دهد با پوشیدن کاوری در شهر پارکینگی احداث کرده و از مردم طلب وجه کند.

وی افزود: این طرح مصوب شورای ترافیک است و مصوبه شورای ترافیک برای شهرداری شوشتر الزام‌آور نیست و به این دلیل باید با اجرای خارج از ضابطه این طرح جلوگیری کرد.

انتهای پیام/72006/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول