اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خبر داد

ارزیابی سلامت 52 هزار نونهال در خوزستان

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: بیش از ۵۲ هزار نفر از ابتدای طرح سنجش تا کنون در استان خوزستان ارزیابی شدند.

ارزیابی سلامت 52 هزار نونهال در خوزستان

علی ممبینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نونهالان خوزستانی از ابتدای خرداد ماه در سراسر استان آغاز شد.

وی افزود: از تاریخ اول خرداد تا بیستم تیرماه تعداد 52 هزار 447 نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

معرفی 43 هزار نونهال به مدارس عادی

به گفته این مقام مسئول از مجموع نونهالانی که مورد ارزیابی سلامت قرار گرفتند 43 هزار و 561 از نظر جسمی سالم بودند و برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح پس از ارزیابی اولیه هشت هزار و 886 نفر نیز نیز جهت ارزیابی دقیق‌تر به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در ارزیابی تخصصی وضعیت بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی این نوآموزان مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد و جایگاه تحصیلی این نوآموزان مشخص خواهد شد.

ارزیابی سلامت 65 هزار نوآموز شهری و روستایی

وی پیش بینی کرد که تا پایان طرح حدود 65 هزار نوآموز شهری و روستایی در استان خوزستان مورد ارزیابی قرار گیرند.

ممبینی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خوزستان فعالیت خود را در سراسر استان انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: مراسم نمادین آغاز این طرح با حضور رحمان فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در دبستان آیت‌الله بهبهانی واقع در خیابان پهلوان غربی کیانپارس انجام شد.

طرح سنجش تا 31 تیرماه ادامه دارد

به گفته سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خوزستان، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که از یکم خردادماه آغاز شده است به مدت دو ماه در پایگاه‌های مشخص شده در سراسر استان خوزستان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نوآموزان بدو ورود به دبستان در دو مرحله مقدماتی و تشخیصی و در 13 زمینه بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، اوتیسم، قد، توده بدنی، دندان، معاینات عمومی، ستون فقرات و فشار خون مورد ارزیابی و سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

ارائه شناسنامه سلامت برای نوآموزان اجباری است

ممبینی یادآور شد: نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت بدون مشکل ارزیابی شوند، برای ثبت‌نام به مدارس عادی و نوآموزانی که مشکوک به مشکلاتی در هر یک از زمینه‌های عنوان شده قرار بگیرند، به‌منظور تکمیل پرونده سلامت به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

وی عنوان کرد: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان نوآموزان پس از انجام ارزیابی‌ها، شناسنامه سلامت دریافت خواهند کرد تا در مدارس ارجاع داده شده ثبت‌نام کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خوزستان تاکید کرد: ارائه شناسنامه سلامت برای نوآموزان اجباری است و خانواده‌ها باید در زمان اجرای طرح با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت وضعیت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان خود را ارزیابی کنند تا در صورت وجود مشکل تا آغاز سال تحصیلی جدید نسبت به رفع آن از طریق مراکز تخصصی اقدام کنند.

انتهای پیام/72010/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول