اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جریان تمرد بحرین خواستار اعتصاب غذای بازداشت‌شدگان شد

جریان تمرد بحرین خواستار اعتصاب غذای زنان و مردان بازداشت‌شده در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه شد.

جریان تمرد بحرین خواستار اعتصاب غذای بازداشت‌شدگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الفیحاء، جریان تمرد بحرین از زنان و مردان بازداشت شده خواست تا در دومین روز از اعیاد سعید فطر برای تاکید بر ادامه راه خود در سرنگونی رزیم به شیوهای مسالمت آمیز موجود، اعتصاب غذا کنند.

رژیم بحرین از آغاز تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز مردمی در 14 فوریه سال 2011 میلادی تاکنون صدها نفر از زنان و مردان از جمله شخصیت‌های سیاسی مخالف و فعالان مدنی و حقوق بشری را بازداشت، شکنجه و با پرونده سازی و صدور احکام سنگین زندان کرده است.

این درحالی است که نگرانی رژیم بحرین از جنبش تمرد بحرین در پی اعلام موجودیت و فراخوان آن برای برگزاری تظاهرات گسترده در 14 اوت آینده افزایش یافته است.

این نگرانی به حدی است که این بار رژیم بحرین از زبان سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی خود به جنبش تمرد حمله کرد و آن را مجری دستورات خارجی و وابسته به جنبش 14 فوریه بحرین دانست که رهبران و برخی اعضای آن هم اکنون درحال محاکمه هستند.

وی گفت: این گروه (جریان تمرد) در تلاش برای تحریک دستگاه حاکم و استفاده از تحولات مصر برای اهداف شناخته شده از سوی همگان است.

جریان تمرد بحرین در بیانیه جدید خود اعلام کرده است که 14 اوت نقطه آغاز جدیدی برای پایان دادن به حکومت قبیله‌ای و فاسد و گرفتن حقوق همه ملت بحرین است.

این بیانیه افزود: شنبه شب آینده مرحله اول برنامه فراخوان (برای شرکت در تظاهرات گسترده) در این لحظه تاریخی خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: تهدیدهای رژیم علیه ملت بزرگ بحرین اساسا گواه روشن نامشروع بودن آن است لذا ملت در سالروز آینده جشن استقلال برای بزرگترین طرح قیام مبارزاتی مسالمت آمیز آماده می شود.

رژیم بحرین روز یکشنبه به مردم هشدار داد به دعوت این جنبش برای برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز پاسخ ندهد زیرا در غیر این صورت مجازات و زندانی خواهند شد.

احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی با رد هشدار وزارت کشور رژیم آل خلیفه، برگزاری تظاهرات در روز 14 اوت را حق طبیعی و قانونی خود دانسته و تاکید کردند که نباید این حق از آنها سلب شود.

جریان تمرد بحرین به تاسی از جنبش تمرد مصر و تونس اخیرا اعلام موجودیت کرد و مردم را به برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز فراخوانده است.

صدها جوان بحرینی در صفحات اجتماعی اینترنتی خود از مردم بحرین دعوت کردند تا به شکلی گسترده به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کنند.

این جوانان بحرینی تاکید کردند که ایده تشکیل «جریان تمرد» بدون تردید انقلاب بحرین را وارد مرحله جدیدی از مبارزه و قیام علیه رژیم آل خلیفه می‌کند.

این فراخوان و دعوت بحرینی با استقبال گسترده در میان بحرینی‌ها مواجه شده، به ویژه آنکه جنبش تمرد مصر از زمان شکل گیری در 30 ژوئن تاکنون توانسته، موفقیت‌هایی را در عرصه سیاسی مصر محقق کند.

جریان تمرد بحرین در بیانیه خود روز چهاردهم اوت (23 مرداد) را روز برگزاری تظاهرات و اعتراضات در سراسر این کشور اعلام کرده و آورده است که روز چهاردهم اوت، لحظه انفجار جدید و تغییر معادلات و ایجاد تحولات راهبردی» در بحرین خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول