اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

فعال بحرینی در گفت‌وگو با فارس:

فراخوان جنبش تمرد، آل خلیفه را سخت نگران کرده است

یک فعال انقلابی بحرین با اشاره به فراخوان جنبش تمرد برای برگزاری تظاهرات در 14 اوت، گفت : این فراخوان نظام آل خلیفه را سخت نگران کرده است.

فراخوان جنبش تمرد، آل خلیفه را سخت نگران کرده است

عبدالله الماحوزی، عضو کانون حقوق بشر بحرین و از فعالان انقلابی این کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه اظهار داشت: تهدید نظام علیه تظاهرات کنندگان  جنبش تمرد، طبیعی است زیرا فراخوان تظاهرات گسترده 14 اوت، آل خلیفه را سخت سردرگم و نگرانی کرده است.

وی افزود: جنبش تمرد دو سال پس از جانفشانی و رنج مردم بحرین در راه تحقق خواسته های خود شکل گرفته است و شهیدانی را تقدیم انقلاب و مقابله با هتک حرمت مقدسات کرده و هزاران نفر نیز در این راه زخمی و یا دستگیر شده اند.

این فعال انقلابی بحرینی تصریح کرد: پیش از 14 فوریه، ظلم و ستم به شدت امروز نبود اما با شدت گرفتن ظلم آل خلیفه،  انقلاب شکل گرفت بنابراین شکل گیری حماسه انقلابی در میدان های بحرین در 14اوت طبیعی است.

14 اوت نقطه عطف خطرناکی علیه آل خلیفه است

الماحوزی در خصوص تهدید وزارت کشور علیه جنبش تمرد گفت: این تهدید طبیعی است زیرا همانگونه که گفته شد در پی حمایت تمام نیروهای انقلابی با رویکردهای مختلف از جنبش تمرد نظام آل خلیفه اکنون سخت احساس سردرگمی و نگرانی کرده و می داند که انقلاب آینده نقطه عطف خطرناکی را برای آن رقم خواهد زد.

وی افزود: نیروهای انقلابی بحرین اعلام کرده اند که گفت و گو نمی تواند نظام را از بحران سیاسی موجود نجات دهد  زیرا آل خلیفه نشان داد که در صدد گفت وگوی عمیق و ریشه ای نخواهد بود و به این ترتیب به فریبکاری و دروغگویی متوسل شد و همانطور که در سال 2002 برای حل مشکلات کشور اقدام جدی نکرد اکنون نیز چنین است.

این انقلابی بحرینی در توضیح این مطلب افزود: تلاش می شود که نیروهای انقلابی به خانه اول بازگردانده شوند و با وقت کشی به جهانیان اینگونه القا شود که این انقلابیون هستند که در گفت و گو کارشکنی می کنند در حالی که این اقدامات برای آل خلیفه سودی نخواهد داشت زیرا دوستان آن پیش از دشمنان متقاعد شده اند که اقدامات  آل خلیفه بسیار محدود و اندک و حتی کمتر از اجرای گفت و گو برای حل مشکلات سیاسی است.

الماحوزی اظهار داشت: کار شکنی نظام  به خوبی از سخنان سران آن روشن است  و اکنون نگاهها به سمت نیروهای انقلابی در میدان های بحرین جلب شده است.

تهدیدات مسئولان علیه جنبش تمرد در حالی است که آنان از فراخوان این جنبش برای تظاهرات گسترده  در 14 اوت آینده سخت نگران هستند تا جایی که درخواست های پارلمانی برای مجازات شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق به دلیل حمایت از جنبش های مسالمت آمیز و تظاهرات و اعتراضات مردمی افزایش یافته است.

در این میان جنبش تمرد بحرین با صدور بیانیه ای ، 14 اوت را نقطه آغاز جدیدی برای پایان دادن به حکومت قبیله ای و فاسد آل خلیفه  و گرفتن حقوق همه بحرینی دانست.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول