اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرک صنعتی آستارا خبر داد

سرمایه‌گذاری 72 میلیارد ریالی در شهرک صنعتی آستارا

مدیر شهرک صنعتی آستارا از سرمایه‌گذاری 72 میلیارد ریالی در این شهرک خبر داد.

سرمایه‌گذاری 72 میلیارد ریالی در شهرک صنعتی آستارا

سعید علی‌الموسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا توسعه و افزایش امکانات زیر‌ساختی در شهر صنعتی را نیازمند توجه ویژه مسئولان دانست.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود سرانه زمین صنعتی در آستارا باز پس‌گیری زمین‌های صنعتی راکد و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها با پیگیری‌های مستمر و همکاری و هماهنگی با مراجع قضایی از اولویت‌های ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرصت‌های لازم به واحدهای راکد صنعتی در شهرک صنعتی آستارا داده شده است، افزود: با توجه به بازدید کارشناسان و بازرسان شهرک‌های صنعتی گیلان لیست واحدهای راکد و فعال کاملاً مشخص شده است.

وی ادامه داد: فرصت‌های کافی نیز به واحدهای راکد برای فعال کردن واحدهای صنعتی داده شده است اما برخی از این واحدها همچنان راکد هستند.

به گفته مدیر شهرک صنعتی آستارا، تعداد چهار نفر متقاضی واحد تولیدی در این شهرک که مهلت ایجاد واحد تولیدی آنها به اتمام رسیده و اقدامی از طرف آنها صورت نگرفته است، در آستانه فسخ قرارداد هستند.

علی‌الموسوی، با بیان اینکه اکنون هشت واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی آستارا فعالیت دارند، تصریح کرد: در این واحدهای تولیدی و صنعتی بالغ بر 60 نفر مشغول به کار هستند.

وی، نبود راه ورودی مناسب به شهرک صنعتی آستارا را یکی از مشکلات موجود در این شهرک دانست.

مدیر شهرک صنعتی آستارا یادآور شد: بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل نبود راه مناسب به این شهرک رغبتی برای سرمایه‌گذاری نشان نمی‌دهند و واحدهای فعال در حال حاضر نیز از این وضعیت گله‌مند هستند که امیدواریم این مشکل توسط مسئولان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت 11 سال از تاسیس این شهرک موفق به اخذ سند مالکیت شهرک صنعتی آستارا شدیم، افزود: اکنون حدود 70 درصد از زمین‌های موجود در شهرک صنعتی به واحدهای صنعتی و تولیدی واگذار شده است.

علی‌الموسوی، عملکرد هزینه شهرک مذکور از سال تاسیس تا پایان سال 91 را بالغ بر 23 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: اکنون سرمایه‌گذاری واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک صنعتی آستارا بالغ بر 72 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: هشت واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آستارا در زمینه‌های تولید کود شیمیایی، صنایع ام‌دی‌اف، تولید پنجره دو جداره، سورتینگ میوه، ورق‌های شیروانی و تولید فوم و یونولیت فعالیت دارند.

به گفته مدیر شهرک صنعتی آستارا، در صورت ایجاد راه مناسب مواصلاتی به این شهرک تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران به آن سرازیر می‌شوند.

به گزارش فارس، شهرک صنعتی آستارا اکنون در زمینی به مساحت 200 هزار متر مربع در دهستان ویرمونی قرار دارد.

انتهای پیام/84001/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول