اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد

کشت ذرت دانه‎ای هیبریدی در آزادشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: 20 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت ذرت دانه‎ای قرار گرفته است.

کشت ذرت دانه‎ای هیبریدی در آزادشهر

حبیب‎الله بذرافشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این مقدار ذرت در اراضی شرکت کشت و صنعت گل چشمه آزادشهر کشت و پیش‎بینی می‎شود بیش از 50 تن محصول ذرت دانه‎ای هیبریدی برداشت و نیاز بذری حوزه شرق استان را تامین کند.

برگزاری کارگاه آموزشی برای مرغداران آزادشهری

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش سموم، واحد حفظ و نباتات مدیریت جهاد کشاورزی آزادشهر اقدام به نصب تله‎های فرمونی علیه آفات کرم ساقه‎دار شالی و کرم قوزه پنبه کشت شده در محصول گوجه‎فرنگی کرده که بر اساس مشاهده و اعلام کارشناسان نخستین پروانه کرم ساقه‎خوار در تله فرمونی دیده و رهاسازی زنبور تریکو گراما در خزانه‎های شالی آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر اضافه کرد: جمعیت این آفت نسبت به سال‎های گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده که راه‎های پیشگیری و مبارزه با این آفت به طور همگانی در شهرستان آغاز شده است.

حضور آفت قرنطینه‎ای «مینوز» گوجه‎فرنگی در آزادشهر

بذرافشان ادامه داد: پروانه «مینوز» گوجه‌فرنگی یکی از آفات مهم گوجه‎فرنگی و سیب‌زمینی در دنیا به شمار می‎رود که از قدرت تکثیر بالایی برخوردار و در برابر سموم مقاومت زیادی دارد در حالت طغیانی 100 درصد محصول را نابود می‎کند.

وی تاکید کرد: این آفت 10 تا 12 نسل در سال داشته و «لارو» آن به تمام قسمت‎های گیاه حمله و آن را نابود می‎کند و در حال حاضر به منظور ردیابی آفت تله‎های فرمونی در شهرستان نصب شده، ضمن اینکه به عقیده کارشناسان واحد حفظ نباتات مبارزه با این آفت باید تلفیقی از روش‎های شیمیایی و غیرشیمیایی باشد که کشاورزان برای آشنایی با این روش‎ها بهتر است از نظرات کارشناسان مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی استفاده کنند.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول