اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام روس: اسنودن می‌تواند در روسیه تردد داشته باشد

یک مقام انتظامی روسیه از امکان تردد آزادانه «ادوارد اسنودن» در خاک این کشور با دریافت گواهی‌نامه مخصوص در صورت درخواست پناهندگی سیاسی تا زمان رسیدگی به این دادخواست که تقریبا 3 ماه طول می‌کشد، خبر داد.

مقام روس: اسنودن می‌تواند در روسیه تردد داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، یک مقام آگاه در ارگان‌های انتظامی روسیه اعلام کرد که "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیای آمریکا که اکنون تقریبا 3 هفته است در بخش ترانزیت فرودگاه «شرمیتیوا» مسکو بسر می‌برد، می توانند تا زمان بررسی درخوسات پناهندگی سیاسی وی آزادانه در خاک روسیه تردد داشته باشد، برای این منظور تنها کافی است یک گواهی‌نامه مخصوص دریافت کند.

این مقام انتظامی یادآور شد که در صورتی‌که اسنودن دادخواست پناهندگی سیاسی خود را به سرویس مهاجرت فدرال ارائه دهد، این مسئله بدون وجود مدارک شناسایی وی نیز قابل بررسی است. گذرنامه اسنودن از طرف دولت آمریکا غیرمعتبر اعلام شده است.

این منبع خبری افزود: بررسی اولیه درخواست پناهندگی حدود 5 روز طول کشیده و بررسی کلی این مسئله تا 3 ماه بطول خواهد انجامید. در مواردی سرویس مهاجرت فدرال ممکن است بررسی چنین دادخواستی را در بیشتر از 3 ماه انجام دهد.

وی گفت: اگر تصمیم به بررسی دادخواست بطور اساسی گرفته شود، گواهینامه‌ای در این مورد صادر خواهد شد که این مدرک این حق را به درخواست کننده می‌دهد تا در طول مدت بررسی این مسئله در خاک فدراسیون روسیه تردد داشته باشد.

به گفته این مقام، در صورت رد تقاضای پناهندگی نیز اسنودن این امکان را خواهد داشت تا نسبت به حکم صادره شکایت کند که در طول مدت رسیدگی به این مسئله، کسی نمی‌تواند وی را از کشور اخراج کند.

جمعه گذشته اسنودن در دیدار با نمایندگان سازمان‌های مدافع حقوق بشر روسیه اعلام کرد که خواستار پناهندگی سیاسی موقت در روسیه تا زمان مشخص شدن امکان سفر به یکی از کشورهای آمریکای لاتین است. البته مقامات سرویس مهاجرت فدرال روسیه روز دوشنبه اعلام کردند که تاکنون چنین درخواستی از طرف وی به این ارگان نرسیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول