اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

جهادگران عرصه تولید به آرامش نیاز دارند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: جهادگران عرصه تولید و کار‌آفرینی برای انجام وظیفه خطیر در سنگر حماسه اقتصادی به یک آرامش واقعی نیاز دارند تا توانمندی‌هایشان را به منصه ظهور برسانند.

جهادگران عرصه تولید به آرامش نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در نشست فعالان اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: جهادگران عرصه تولید و کار‌آفرینی در کشور در سنگر جبهه اقتصادی برای خدمت به کشور و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حماسه سیاسی و اقتصادی جهادگونه تلاش کردند.

وی عنوان کرد: این فعالان انتظار دارند بخش دولتی و سیستم بانکی به جای کارشنکی و تحت فشار قرار دادن واحدهای تولیدی یاریگر بخش خصوصی باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در صورت فراهم شدن بسترهای لازم تولید‌کنندگان ما می‌توانند تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند، افزود: تا زمانی که در نگرش و استراتژی بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی و تولید تغییرات اساسی صورت نگیرد همچنان شاهد نابسامانی‌های اقتصادی و متوقف شدن چرخ‌های تولیدی خواهیم بود.

پیرموذن با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی بسیار راهگشا است، ادامه داد: در این سیاست ابلاغی دولت مکلف شده است برای عملیاتی کردن این سیاست‌ها راهکارهای اجرایی را در کمترین زمان ممکن تنظیم و پیگیری‌های لازم را در این راستا به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول تصریح کرد: اگر دولت این سیاست‌ها را به درستی اجرا کند بسیاری از تنگناها و مشکلات موجود رفع شده و تحولات اساسی در بخش اقتصاد کشور اتفاق می‌افتد.

رئیس خانه صنعت و معدن با تاکید بر اینکه نباید در شرایط حساس کشور و بحران اقتصادی تمام مشکلات را بر دوش تولید‌کننده گذاشت، بیان داشت: یکی از راهکارهای عملی برای خروج از تنگناهای موجود و اشتغال و کار‌آفرینی باور به نقش پر‌رنگ واحدهای تولیدی در توسعه کشور است.

پیرموذن یادآور شد: دولت وظیفه دارد حامی و پشتیبان تولید و تولید‌کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه اهرم‌های فشار توسط سیستم بانکی و برخی از دستگاه‌های اجرایی امنیت و آرامش را از بخش خصوصی سلب کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم بانکی و برخی از دستگاه‌های اجرایی با صدور اجرائیه، هنجارشکنی و قانون‌شکنی، فشار را بر فعالان تولیدی مضاعف کرده‌اند.

این فعال بخش خصوصی گفت: این حرکت‌ها سبب شده تا شاهد کند شدن چرخ‌های تولید و فعالیت‌های اقتصادی باشیم و به آبرو و حیثیت تلاشگران این عرصه نیز لطمه وارد شده به طوری که حریم خصوصی افراد مورد تهدید قرار گرفته است.

پیرموذن با رد این ادعا که در این شرایط حساس و تحریم اقتصادی مقصر فقط تولید‌کننده نیست، افزود: مراجع ذی‌صلاح باید به صورت علمی و کارشناسی موضوع را بررسی کنند تا روشن شود چه عواملی سبب شده تا واحدهای تولیدی نتوانند به تعهدات بانکی خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: تا زمانی که حمایت واقعی دولت از این بخش صورت نگیرد و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اجرایی نشود و در کنار آن سیاست‌های پولی و ارزی درست و منطقی نباشد امکان تحقق بسیاری از اهداف دور از دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/62004/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول