اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و امور جوانان همدان:

اتاق فکر جوانان همدان تشکیل شد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان از تشکیل اتاق فکر جوانان استان همدان خبر داد.

اتاق فکر جوانان همدان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، اسدالله ربانی‌مهر اظهار داشت: جوانان سرمایه‌های اصلی این کشور هستند و در هرجا که جوانان حضور داشتند منشأ خدمات بزرگی بوده‌اند.

وی گفت: جوانان از صدر اسلام تا امروز منشأ تحول و تأثیرگذاری بودند و در زمان پیامبر اکرم (ص) نقش جوانان آنقدر حائز اهمیت بود که پیامبر بزرگوار اسلام، فرماندهی یکی از جنگ‌ها را به یک جوان به نام اسامه بن زید داد در حالی که در این سپاه پیشکسوتان و افراد باتجربه زیادی حضور داشتند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس، جوانان مظهر خلق حماسه و شگفتی بودند و اکثر فرماندهان ما جوان بودند و کسانی چون سردار شهید حسن باقری با سن کم عنوان نابغه جنگ و جوان‌ترین فرمانده را به خود اختصاص دادند و این نشانه عظمت و اراده جوانان این مرز و بوم است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بیکاری، آسیب‌های اجتماعی، ازدواج، مشکلات فرهنگی، اعتیاد، ارتباط ضعیف جوانان با مسئولان، کم‌توجهی به بحث هویتی و سبک زندگی جوانان از مهمترین مشکلات در حوزه جوانان است که باید از سوی دستگاه‌های مسئول مورد توجه قرار گیرد.

ربانی‌مهر گفت: در حوزه معاونت جوانان در محورهای ازدواج، مشاوره، سمن‌ها، برنامه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های خوبی پیش‌بینی کرده‌ایم و تمام تلاش ما این است که برنامه‌های مرتبط با امور جوانان را عملیاتی کنیم.

وی گفت: از پیشنهادات و انتقادات سازنده در حوزه جوانان استقبال می‌کنیم و امروز برنامه‌هایی چون جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، نمایشگاه‌های عکس، همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی و... با همکاری جوانان که در حوزه سمن‌ها فعال هستند در حال اجراست.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان اضافه کرد: این نخستین جلسه اتاق فکر جوانان است و در جلسات بعدی از افراد توانمند دیگری در این حوزه استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: با تشکیل کمیته‌های تخصصی در این اتاق فکر، مصوبات آن را برای دستگاه‌ها ارسال می‌کنیم و در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مطرح خواهیم کرد.

در پایان از سوی جوانان حاضر در جلسه پیشنهادات و انتقادات ذیل مطرح شد که قرار شد در جلسات بعدی به این مسائل بیشتر پرداخته شود. مهمترین این مسائل شامل رفع مشکل ارتباط ضعیف جوانان با مسئولان، تشکیل کمیته‌های تخصصی و ساختار مناسب برای اتاق فکر جوانان، حضور بیشتر جوانان و تعامل دوطرفه با رسانه‌ها، توجه به موضوع سبک زندگی جوانان با اولویت آموزه‌های اسلامی، استفاده از افراد توانمند و نخبه دانشگاهی در جلسات، الگوسازی مناسب برای نوجوانان و جوانان، نیازسنجی فرهنگی جوانان همدانی، حمایت از جوانان نخبه و توانمند، جدی گرفتن موضوع ازدواج آسان و آگاهانه و اهمیت و توجه بیشتر به موضوع فرهنگسازی در جامعه.

انتهای پیام/89002/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول