اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اردوی جهادی دانشگاه پیام نور قم خبر داد

اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی از 15 شهریور ماه

مسئول اردوی جهادی دانشگاه پیام نور قم گفت: 50 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور قم شهریور ماه به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی از 15 شهریور ماه

سید مرتضی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در ارتباط با آغاز اردوهای جهادی در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: از سوی دانشگاه پیام نور قم حدود 50 نفر به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند که 20 نفر دانشجویان دختر و 30 نفر دیگر از دانشجویان پسر هستند.

وی با اشاره به محل برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی بیان داشت: در تابستان امسال دانشجویان شرکت کننده در اردوی جهادی به منطقه قمرود اعزام می‌شوند.

مسئول اردوی جهادی دانشگاه پیام نور قم تاریخ اعزام دانشجویان را از 15 تا 30 شهریور ماه سال جاری ذکر و تصریح کرد: امسال در آمار گروه‌های جهادی با افزایش سهمیه روبه رو شدیم و هر دانشگاهی می‌تواند یک اردوی جهادی داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته هر گروهی به صورت مستقل عمل می‌کرد ولی امسال همکاری دانشگاه‌ها نیز نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

هاشمی اضافه کرد: به دلیل اینکه تعداد اردوها افزایش داشته دانشگاه‌ها همکاری خوبی با یکدیگر دارند و بعضی از دانشگاه‌ها نیز به این دلیل اینکه تعداد دانشجویان متقاضی برای شرکت در اردوی جهادی در آنها زیاد نیست به دانشگاه‌های بزرگتر ملحق می‌شوند و اردوها را به صورت مشترک برگزار می‌کنند.

وی در خصوص هدف از اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی بیان کرد: هدف از اعزام دانشجویان در مرحله اول خودسازی دانشجویان و در مرحله دوم خدمت‌رسانی به روستاها است.

مسئول اردوی جهادی دانشگاه پیام نور قم با بیان اینکه 80 درصد دانشجویان ما در این اردوها موفق عمل می‌کنند افزود: در زمینه خودسازی نیروها و همچنین در بحث آسیب شناسی روستاها و مشکلاتی که اهالی روستاها دارند گروه‌ها به نحو احسن پیگیری می‌کنند و در نمایشگاه‌های شکوه هجرت نیز مشخص می‌شود که گروه‌های جهادی تا چه حد در انجام وظیفه خود موفق بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته گروه جهادی دانشجویان دانشگاه پیام نور به منطقه سلفچگان اعزام شد و در این منطقه نیاز به فعالیت‌های عمرانی نبود و عمده اقدامات انجام شده فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی بود.

هاشمی به ارتباط مطلوب گروه‌های جهادی دانشجویی با اهالی منطقه اشاره کرد و گفت: با نامه نگاری که با روحانی‌های حاضر در روستاها انجام شد از آنان درخواست کردیم به صورت ثابت در روستاها حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: در صورتی که روحانی و مسجد روستا فعال نباشد روستا از مسیری که باید داشته باشد خارج می‌شود به همین دلیل بیشتر تمرکز در آن منطقه بر روی مباحث فرهنگی بود.

مسئول اردوی جهادی دانشگاه پیام نور قم افزود: در این زمینه ارتباط و تعامل با پایگاه بسیج مساجد و اهالی روستا بسیار مناسب بود و توانستیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

انتهای پیام/78002/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول