اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد شدید اسرائیل از اقدام اروپا در تحریم شهرک‌های اراضی اشغالی

یکی از مقامات رژیم‌صهیونیستی با انتقاد شدید از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌های این رژیم در اراضی اشغالی، آن را محکوم کرد.

انتقاد شدید اسرائیل از اقدام اروپا در تحریم شهرک‌های اراضی اشغالی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»، اسرائیل تصمیم اتحادیه اروپا را در محروم کردن بخشی از موسسات اسرائیلی از کمکهای مالی این اتحادیه محکوم کرد.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این مورد گفت: «این قانون با سیاستهای اتحادیه اروپا در این رابطه هماهنگ است. ما ساخت و سازهای اسرائیل در سرزمینهای فلسطینی را بر خلاف قوانین بین المللی می‌دانیم. همان طور که قبلا اشاره کردم، اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل را بر سرزمینهای اشغالی فلسطینیها به رسمیت نمی‌شناسد.»

«سیلوان شلعوم» وزیر توسعه منطقه‌ای اسرائیل نیز گفت: «اروپاییها بار دیگر مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند. آنها همیشه خواهان ایفای نقشی بزرگ در روند مذاکرات صلح بوده‌اند اما کارهایشان به ما ثابت می کند که قادر به ایفای این نقش نیستند. چرا که آنها دیدگاه منصفانه ای در منازعه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان دارند.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل نیز در جمع خبرنگاران پس از جلسه کابینه این رژیم گفت: «هرگز اجازه نمی‌دهم هزاران شهرک نشین اسرائیلی در جولان، القدس و السامره شرایط دشواری را داشته باشند.»

اتحادیه اروپا با صدور دستورالعملی تمام 28 عضو خود را از پشتیبانی مالی، همکاری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، اعطای کمک‌های تحقیقاتی و یا جایزه به ساکنان شهرک‌های یهودی‌نشین اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی، منع کرد. بنا بر مقررات تازه اتحادیه اروپا که از روز جمعه اجرایی می‌شود، هرگونه قرارداد یا موافقتنامه‌ای که با اسرائیل به امضا برسد، باید شامل بندی باشد که در آن تاکید شود که اراضی اشغالی بخشی از اسرائیل نیست و به همین دلیل در شمول قرارداد و موافقتنامه قرار نمی‌گیرد.

حدود 500 هزار یهودی در بیش از صد شهرکی زندگی می‌کنند که در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس ساخته شده‌اند و اسرائیل پس از جنگ 1967 این مناطق را به اشغال خود درآورد.

حدود یک ماه پیش اسرائیل علی رغم درخواستهای مکرر اتحادیه اروپا و آمریکا شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی فلسطینیها را از سر گرفت.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول