اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد

راه‌اندازی 7 مرکز درمانی ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری

کارشناس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اقدامات لازم به منظور صدور مجوز فعالیت هفت مرکز درمانی جدید در این استان صورت گرفته است.

راه‌اندازی 7 مرکز درمانی ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری

علی فروتن امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 23 مرکز ترک اعتیاد خصوصی و 5 مرکز دولتی در استان فعال هستند.

وی از راه‌اندازی هفت مرکز درمانی جدید در این استان خبر داد و گفت: اقدامات لازم به منصور صدور مجوز فعالیت مراکز ترک اعتیاد در شهرهای طاقانک، بروجن، سورشجان و شهرکرد صورت گرفته است.

فروتن بر لزوم توسعه این مراکز تاکید کرد و افزود: هم اکنون مراکز دولتی ترک اعتیاد فعال در سطح استان در دو شیفت کاری صبح و عصر و در هر شیفت حداکثر به یک صد متقاضی خدمات لازم را ارائه می‎دهند.

کارشناس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه مصرف تریاک و هروئین در این استان بیشتر از سایر مواد است، گفت: در حال حاضر سن ابتلا به مواد مخدر در این استان به شدت رو به کاهش است.

وی ادامه داد: در این استان تمایل به مصرف مواد صنعتی و اعتیاد در جنس مونث رو به افزایش است.

فروتن خودباوری فرد عامل مهمی در ترک اعتیاد دانست و افزود: اگر چه مراکز ترک اعتیاد با ارائه خدمات زمینه را برای یک درمان موفق فراهم می‌کنند اما آنچه که در روند درمان یک معتاد مهم است خودباوری او است.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول