اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی نظام‌مند در راستای رسیدگی به مشکلات قطعه‌سازان خودرو

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌رضوی بر لزوم برنامه‌ریزی نظام‌مند به منظور رسیدگی به مشکلات قطعه‌سازان خودرو استان تاکید کرد.

لزوم برنامه‌ریزی نظام‌مند در راستای رسیدگی به مشکلات قطعه‌سازان خودرو

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، رضا جمشیدی در جلسه رسیدگی به مشکلات قطعه‌سازان خودرو استان اظهار داشت: عمده‌ترین مشکل قطعه‌سازان، بدهی‌های معوقه آنها به امور مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک‌ها و کمبود نقدینگی است.

وی با اشاره به دریافت‌نشدن مطالبات قطعه‌سازان استان از شرکت‌های خودروساز گفت: رسیدگی و رفع این مشکلات نیازمند همراهی سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی و همچنین استفاده از مساعدت‌های دولتی به واحدهای فعال در زمینه تولید قطعات است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌رضوی در ارتباط با راهکارهای رفع این مشکلات خاطرنشان کرد: نخستین گام، تهیه و ارائه لیستی از میزان بدهی شرکت‌های قطعه‌ساز استان به سازمان‌های تامین اجتماعی، مالیاتی و بانک‌ها و همچنین میزان درخواست نقدینگی، تسهیلات و سرمایه در گردش این شرکت‌هاست.

جمشیدی ادامه داد: لزوم درج میزان مطالبات دریافت نشده این شرکت‌ها از خودروسازان نیز در این لیست ضروری است.

وی گام بعدی در ارتباط با رسیدگی به مشکلات قطعه‌سازان استان را همکاری بیشتر سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: این سازمان در رابطه با دریافت حق بیمه در مورد شرکت‌هایی که به سبب مشکلات ناخواسته از جمله افزایش قیمت خودرو، تحریم‌های بین‌المللی، کاهش خرید قطعات خودرو و افزایش قیمت ارز مساعدت بیشتری نماید.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌رضوی بر لزوم مساعدت سازمان مالیاتی استان در خصوص تقسیط 12 ماهه مالیات شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو و پیگیری تفویض تقسیط 36 ماها مالیاتی معوق از مرکز تاکید و عنوان داشت: در جلسه آینده ستاد تسهیلات با ریاست استاندار لزوم اجرایی شدن این بند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی و نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های قطعه‌ساز استان ابراز امیدواری کرد: از محل صندوق توسعه ملی، منابع و تسهیلات داخلی استانی و تسهیلات اشتغال استان به این امر بتوان مشکلات نقدینگی این صنعت را حل کرد.

انتهای پیام/70001/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول