اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد

تماس‌های دولت موقت مصر با اخوان‌المسلمین و احزاب اسلامگرا/ترکیه دخالت نکند

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد تماس ها با تمام طرف‌های درگیر در این کشور از جمله جماعت اخوان المسلمین برای تحقق آشتی ملی آغاز شده است.

تماس‌های دولت موقت مصر با اخوان‌المسلمین و احزاب اسلامگرا/ترکیه دخالت نکند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «المیادین»، أحمد المسلمانی مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور لحظاتی پیش اعلام کرد که تماس‌ها با تمامی طرفهای درگیر در مصر برای تحقق آشتی ملی آغاز شده است.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری مصر، این تماسها شامل اخوان المسلمین و جریان‌های اسلامی می‌شود و انتظار می‌رود که تمامی جریان‌های اسلامی به این تلاش‌ها برای آشتی ملی پاسخ مثبت دهند.

مشاور رسانه‌ای ریاست جمهوری مصر تاکید کرد که توافق در خصوص قانون اساسی جدید با توافق تمامی گروهها انجام می شود و هیچ کس نمی‌تواند شروط خود را بر مصر تحمیل کند و تصمیمات ما 100 درصد ملی است.

این مقام ریاست جمهوری درباره محل نگه داری مرسی گفت: مرسی در مکان امنی قرار دارد و با وی رفتار خوب و شایسته‌ای صورت می‌گیرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر همچنین از ترکیه خواست که در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

وی با رد اخبار منتشر شده درباره کنار گذاشتن حزب النور و‌ آزادی و عدالت در دولت انتقالی گفت که چند وزارتخانه به این دو حزب پیشنهاد داده شده است و نخست وزیر بعد از تشکیل کابینه جزئیات این مسئله را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که حق تظاهرات مسالمت آمیز برای همه تضمین شده است و از طرفداران مرسی در رابعه العدویه خواست که به روند سیاسی در کشور بپیوندند.

ارتش مصر محمد مرسی را هفته گذشته خلع و عدلی محمود منصور را به ریاست جمهوری موقت این کشور انتخاب کرد که وی نیز اعلامیه قانون اساسی را صادر و الببلاوی را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت کرد.

گروه اخوان المسلمین که محمد مرسی وابسته به آن است، قدرت جدید روی کار آمده در مصر را به رسمیت نشناخته و سرنگونی مرسی را کودتا توصیف و هرگونه همکاری با آن را رد کرده است.

از زمان برکناری مرسی، مخالفان و موافقان با حضور در خیابانها به اعتراض و ضد و خورد با یکدیگر پرداخته‌اند و موافقان مرسی به طور مشخص در میدان رابعه العدویه و مخالفانش در میدان التحریر شهر قاهره تجمع کرده اند. در این زد و خوردها تاکنون ده‌ها نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

تظاهرات دیروز طرفداران مرسی با دخالت نیروهای امنیتی مصر به خشونت کشیده شد و منابع خبری از کشته شدن 7 تن و زخمی شدن نزدیک به 300 نفر در جریان این درگیری‌ها خبر دادند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول