اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رایزنی‌های ببلاوی برای تشکیل دولت جدید مصر فردا پایان می‌یابد

حازم ببلاوی نخست وزیر موقت مصر فردا رایزنی‌ها با نامزدهای تصدی وزارتخانه‌های ۳۰ گانه را پایان می‌دهد تا مراسم تحلیف را چهارشنبه برگزار کند.

رایزنی‌های ببلاوی برای تشکیل دولت جدید مصر فردا پایان می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الیوم السابع، حازم ببلاوی نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در مصر فردا سه‌شنبه رایزنی‌های خود با کاندیداهای سمت های وزارتی را به پایان می‌رساند. وی در دو روز گذشته با 26 نفر از این افراد دیدار و در راستای تشکیل دولت جدید در مصر با آنها رایزنی کرده است.

وی در این راستا امروز با کاندیداهای خود برای تصدی وزارتخانه‌های توسعه محلی، حمل و نقل و آب رسانی و ورزش و آثار باستانی و برنامه ریزی و برق و بازرگانی و ارتباطات و توسعه اداری دیدار کرده است.

ببلاوی روز گذشته با 14 نامزد تصدی چند وزارت خانه دیدار کرده بود که «نبیل فهمی» برای وزارت خارجه، «احمد البرعی» وزارت همکاری و رفاه اجتماعی، «ایناس عبدالدایم» وزارت فرهنگ، «احمد جلال» وزارت دارایی، «دریه شرف الدین» وزارت اطلاع رسانی، «محمد مختار جمعه» وزارت اوقاف، «منیر فخری عبدالنور» وزارت سرمایه گذاری، «امین المهدی» وزارت دادگستری، «کمال ابو عیطه» وزارت نیروهای کار، «هشام زعزوع» وزارت گردشگری، «حسام عیسی» وزارت آموزش عالی کاندیدا شده‌اند.

وی همچنین با دو تن از نامزدهای وزارت‌خانه های بهداشت و نفت نیز دیدار کرده و رایزنی‌های نخست‌وزیر مصر با نامزدهای وزارت نفت، محیط زیست و بهداشت نیز ادامه خواهد داشت.

منابع آگاه تأکید کردند که وزرای برق، مسکن و ارتباطات در پست خود ابقا خواهند شد و «اشرف العربی» بار دیگر به عنوان وزیر برنامه ریزی انتخاب خواهد شد.

پیشتر ببلاوی تعداد وزرای دولت خود را 30 وزیر اعلام کرده و گفته بود که سوگند آنها نهایتا تا روز چهارشنبه آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول