اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: اسنودن هیچ تماسی با وزارت خارجه روسیه نداشته است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد «ادوارد اسنودن» مأمور سابق سیا، هنوز هیچ تماسی با مقامات دیپلماتیک این کشور در رابطه با تقاضای پناهندگی سیاسی از دولت روسیه نداشته است.

لاوروف: اسنودن هیچ تماسی با وزارت خارجه روسیه نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا هیچ تماسی با وزارت خارجه این کشور در خصوص مسئله پناهندگی سیاسی نگرفته است.

لاوروف امروز در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: ما تاکنون هیچ تماسی با اسنودن نداشتیم و مسائلی که روز گذشته در ملاقات این فرد با نمایندگان سازمان‌های مدافع حقوق بشر مطرح شده، تنها بطور گسترده در رسانه‌های گروهی انعکاس داشته است. من هم مانند دیگران فقط از طریق اخبار رسانه‌ها با وی آشنایی دارم.

وی یادآور شد: برای دریافت پناهندگی سیاسی قوانین روسیه شرایط و ضوابط خاصی را در نظر گرفته است که اولین اقدام در این جهت، درخواست رسمی از سرویس فدرال مهاجرت روسیه است.

اسنودن که همچنان در فرودگاه شهر مسکو بسر می‌برد، روز جمعه بعد از ملاقات با نمایندگان سازمان‌های دفاع از حقوق بشر، اعلام کرد که بعد از حادثه ای که برای هواپیمای رئیس‌جمهوری بولیوی در اروپا اتفاق افتاده، نمی‌داند آیا می‌تواند خود را به آمریکای لاتین برساند، یا نه. وی در همین رابطه از دولت روسیه تقاضای پناهندگی سیاسی موقت کرده تا زمانی که بتواند بطور امن خود را به کشورهای آمریکای لاتین برساند.

مدافعان حقوق بشری که با اسنودن گفتگو کردند، همچنین یادآور شد که وی حاضر شده تا شرط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در خصوص توقف افشاگری علیه دولت آمریکا را بپذیرد تا دولت روسیه به وی پناهندگی سیاسی موقت دهد.

"ویچسلاو نیکانوف" نماینده دومای دولتی روسیه نیز بعد از دیدار روز جمعه خود با اسنودن اعلام کرد که وی از شرط پوتین برای ماندن در روسیه اطلاع داشته و با آن موافقت کرده است چرا که فعلا چاره دیگری بجز باقی ماندن در روسیه ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول