اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باشگاه شهید شکوهی سنندج:

منافع مالی و کسب شهرت دلیل روی‌آوری به ورزش است

مدیر باشگاه شهید شکوهی سنندج گفت: برخی از کسانی که به دنبال منافع مالی یا کسب شهرت هستند، روی به ورزش می‌آورند که این اتفاق به دلیل مدیریت نه چندان خوب ورزش است.

منافع مالی و کسب شهرت دلیل روی‌آوری به ورزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج پنجمین مدرسه فوتبال شهرستان سنندج در روزهای اخیر آغاز به کار کرد. باشگاه شهید شکوهی به مالکیت عبدالله عزیزی تاکنون در چندین رشته ورزشی فعالیت می‌کرد و اکنون قصد دارد با تشکیل آکادمی به گفته وی، در راه اعتلای فوتبال کردستان گام بردارد.

عزیزی در مصاحبه با فارس از شرایط، چگونگی و اهداف تشکیل این آکادمی می‌گوید و با انتقاد از برخی مجموعه‌هایی که بدون رعایت ضوابط لازم تنها نام آکادمی را یدک می‌کشند می‌گوید: شاید چون ورزش خوب مدیریت نمی‌شود کسانی که دنبال منافع مادی یا شهرت هستند روی به ورزش می‌آورند.

گفت‌وگوی ما با مدیر باشگاه شهید شکوهی، نکات دیگری نیز دارد که از نظرتان می‌گذرد.

فارس: چه عاملی موجب ایجاد انگیزه در شما به منظور تأسیس مدرسه و آکادمی فوتبال بود؟

عزیزی: با توجه به پروانه‌ای که باشگاه شهید شکوهی در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی، کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای، هندبال، شنا و رشته‌های مرتبط بدنسازی داشت، تصمیم گرفتیم در ورزش پر مخاطب فوتبال نیز اقدامی انجام دهیم.

در همین راستا، تأسیس مدرسه فوتبال جزو اهداف مدیریت باشگاه شکوهی بود تا علاقه‌مندان و مستعدان این رشته را به خود جذب کند و آنها را به شکل آکادمیک آموزش دهد.

فارس: راهبرد اصلی شما در این قضیه بر چه پایه‌ای استوار است؟

سیاست باشگاه درآمدزایی در این مرحله و از این طریق نیست، بلکه معتقدیم باید ابتدا استعدادهای شهر در رشته فوتبال را کشف و جذب کنیم و پس از پرورش آنها در آینده به سایر مسائل نیز بپردازیم.

فارس: ساز و کار و مقدمات تشکیل مدرسه فوتبال چگونه فراهم شد؟

ما در ورزش کشتی 3 دهه قدمت داریم. در ورزش باستانی هم با هیئت استان و آکادمی ملی کشور مرتبط هستیم و بنا به این تجربیات دریافتیم که نخستین گام در مسیر موفقیت فوتبال، استفاده از پیشکسوتان و سرمایه‌های فوتبال است.

تمایل بزرگان فوتبال کردستان چون خشنودی، ولدبیگی و جلالی که داوطلب کمک به باشگاه بودند موجب شد تا ما هم با آغوش باز و با استفاده از این بستر مناسب در راستای بهره‌مندی از تجارب ارزنده بهره ببریم.

فارس: آیا در تشکیل آکادمی فوتبال تمام ضوابط را رعایت کرده‌اید؟

کاملا. ما مطابق آئین‌نامه روش اجرایی آکادمی ملی فوتبال ایران، برنامه‌ها را تدوین کرده و ارکانی را تشکیل داده‌ایم که بر این اساس دکتر جمال مشتاق به عنوان رئیس آکادمی، دکتر طه حمیدی پزشک و مرتضی فاتحی مسئول امور مالی آکادمی است.

از همه مهم‌تر آنکه حسین قربانی از پیشکسوتان پایه‌های فوتبال و کسی که از سال 67 در استان البرز در مدارس فوتبال فعالیت می‌کند را به عنوان مدیر تیم‌های زیر مجموعه آکادمی انتخاب کرده‌ایم.

در واقع، ما از وی تقاضا کردیم تا برای زادگاهش خدمت کند که او هم با آغوش باز پذیرفت و مطمئن هستم با آمدن قربانی، فوتبال جهشی قابل توجه خواهد یافت.

 

فارس: برخی مدارس فوتبال سنندج تمام موارد آئین‌نامه‌ای را لحاظ نکرده و تنها نام آکادمی را یدک می‌کشند، در مورد آکادمی فوتبال شکوهی بیشتر توضیح دهید...

دو ماه قبل مراحل ثبت نام و تمامی سلسله مراتب تشکیل آکادمی فوتبال شکوهی در آکادمی ملی فوتبال کشور انجام شد و تنها بازدید مسئولان کشوری لازم است تا درخواست ما را با وضعیت موجود مطابقت دهند.

فارس: این بازدید چه زمانی انجام خواهد شد؟

پس از ماه مبارک رمضان. ضوابط تشکیل آکادمی 15 آیتم دارد که ما تمامی آنها را لحاظ کرده‌ایم. تنها باشگاهی که واجد تمام این شرایط است شهید شکوهی است.

اگر باشگاهی این موارد را نداشته و یا حتی مراحل ثبت آکادمی در دست اقدام باشد، حق ندارد از این عنوان استفاده کند اما متأسفانه گاهی می‌بینیم این اتفاق می‌افتد.

فارس: دلیل اینگونه اعمال را چه می‌دانید؟

چون ورزش ما به صورت مطلوب مدیریت نمی‌شود، کسانی که به دنبال منافع مالی یا شهرت هستند روی به ورزش می‌آورند که هر دوی این موارد به زیان ورزش است.

فارس: و شما به هیچ یک از این دو خواسته فکر نمی‌کنید؟

ما در حال کار پایه هستیم. حدود 100 بازیکن 6 تا 16 ساله را زیر چتر آموزش قرار داده‌ایم تا پایه و اساس فوبتال درست شود. در خصوص عملکرد باشگاه شهید شکوهی، قضاوت را به آینده و خود مردم واگذار می‌کنیم.

فارس: برای تشکیل آکادمی چه بودجه‌ای را پیش‌بینی کرده‌اید؟

تا الان 17 میلیون تومان هزینه شده است و مابقی هم بستگی به میزان مورد نیاز و توانایی مالی ما دارد.

فارس: در خصوص دیگر اقدامات باشگاه شکوهی برای رشد فوتبال کردستان چه برنامه‌ای دارید؟

به کمک جوانانی که دارای عناوین و افتخاراتی در ورزش فوتبال هستند و حالا به هر دلیلی کنار مانده‌اند قصد داریم تیمی در رده‌های سنی امید و جوانان ارنج کنیم تا در فوتبال ایران حرفی برای گفتن داشته باشیم.

فارس: این تیم در چه سطحی از رقابت‌ها حضور خواهد داشت؟

طبق بخشنامه این مسابقات به صورت جشنواره‌ای برگزار می‌شود و در نهایت تیم‌های برتر با ساز و کار لازم به مسابقات رده‌ها و لیگی صعود می‌کنند.

فارس: به عنوان سؤال پایانی چه آینده‌ای را برای فوتبال کردستان پیش‌بینی می‌کنید؟

افق روشنی در این زمینه متصور هستم. نیاز به بازیابی استعدادها و نخبه پروری داریم. آکادمی فوتبال باشگاه شهید شکوهی هم در نهایت هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم در راستای رشد و بالندگی فوتبال این استان و شهر سنندج تلاش خواهد کرد.

==============

مصاحبه از: کیوان قاسمی

==============

انتهای پیام/79012/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول