اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

امام رضا(ع) با بصیرت اسلام را از میان طوفان‌های سخت عبور دادند

نماینده ولی‌‌فقیه در استان مرکزی بر بهره‌گرفتن از سبک زندگی امام رضا(ع) تاکید کرد و گفت: تاسی به اخلاق و رفتار امام ‌رضا(ع) زمینه محبت و دوستی عمیق ما با آن حضرت را فراهم می‌کند.

امام رضا(ع) با بصیرت اسلام را از میان طوفان‌های سخت عبور دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه ما باید جوهره زندگی اهل ‌بیت(ع) و اولیای الهی  را الگوی زندگی خود قرار دهیم، اظهار داشت: ترویج فرهنگ‌رضوی، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه حضرت رضا(ع) اسلام را از میان طوفان‌ها و گذرگاه‌های دشوار، هوشمندانه و بابصیرت عبور دادند، گفت: وجود مبارک حضرت امام‌رضا(ع) افتخار بزرگی برای ملت ایران است، آن حضرت در زهد، تقوا و پرهیزکاری نمونه و الگوی کامل بشریت هستند که با جهاد در راه خدا، اسلام را ازمیان طوفان‌های سخت و گذرگاه‌های دشوار، هوشمندانه و بابصیرت عبور دادند وتشیع را همچون جریانی پایدار و عمیق به سوی پیروزی و پیشرفت رهنمون کردند.

وی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در کشور،برپایی این هفته‌ها را در راستای ترویج فرهنگ اهل‌بیت دانست و ادامه داد: برگزاری باشکوه هفته‌های فرهنگ‌رضوی بر ذهن‌ها و اندیشه‌ها  تأثیرگذار است و بار فرهنگی عظیمی برای ملت ما به دنبال دارد.

دادستان سابق کشور با اشاره به الگو بودن شخصیت امام رضا(ع) در همه زمان‌ها، گفت: قرآن، عترت و اهل‌‌بیت (ع) برای همه ما الگو و چراغ راه هدایت هستند و لازم است اندیشه ، فکر و میراث معنوی آنان، سرلوحه زندگی ما باشد و ما با الگوپذیری از بزرگان دین هم چون ثامن‌الحجج(ع)، برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: ایجاد فضاهای اخلاقی، معنوی و تربیتی صحیح در جامعه و همچنین الگو‌پذیری و ترویج سنت و سیره اهل ‌بیت(ع) می‌تواند ما را از تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان حفظ کرده و زمینه خلق حماسه را در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فراهم کند.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی بود که با الگوپذیری از سیره معصومین(ع) و با جهاد اکبر قله‌های بلند افتخار را فتح و بیداری اسلامی را در سراسر جهان طنین‌انداز کرد.

انتهای پیام/70001/ق/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول