اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان فراخوان شد

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی از اعلام فراخوان این همایش به همت گروه تفسیر و علوم قرآن مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خبر داد.

همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان فراخوان شد

حجت‌الاسلام حسن شکراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی اظهار کرد: یکی از ذخایر ارزنده جهان اسلام به ویژه جهان تشیع، تفسیر شریف المیزان است که هنوز بسیاری از ابعاد و زوایای علمی آن ناشناخته مانده است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید تبیین دقیق اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌تواند چراغی نورانی فرا راه عالمان و اندیشوران مسلمان برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر از حقایق و معارف قرآن باشد.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی عنوان داشت: گروه تفسیر و علوم قرآن مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در نظر دارد با مشارکت سایر گروه‌های علمی مؤسسه و همکاری دیگر مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، همایش بین‌المللی «اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان» را برگزار می‌کند.

وی عنوان داشت: شناسایی و تبیین اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، معرفی ابعاد علمی علامه طباطبایی و تفسیر المیزان و بررسی رویکردهای مختلف قرآن‌پژوهان درباره اندیشه‌های علامه طباطبایی از جمله اهداف همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی است.

شکراللهی زمینه‌سازی برای اسلامی‌سازی علوم انسانی و تبادل دستاوردهای پژوهشی میان مراکز و شخصیت‌های علمی جهان را از اهداف دیگر این همایش ذکر کرد.

وی با اشاره به محورهای اصلی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی گفت: الهیات، قرآن و حدیث، علوم انسانی، جهان‌شناسی، علوم عقلی، اخلاق و آداب محورهای اصلی این همایش است.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: خداشناسی، راه و راهنما شناسی، معادشناسی، ادیان و مذاهب، قرآن‌پژوهی، حدیث‌پژوهی، مطالعات انسان‌شناختی، مطالعات تربیتی، مطالعات روان‌شناختی، مطالعات جامعه‌شناختی، مطالعات فقهی و حقوقی، مطالعات سیاسی، مطالعات اقتصادی، مطالعات مدیریت و مطالعات تاریخی و کیهان‌شناسی از جمله موضوعات زیرمجموعه محورهای اصلی این همایش است.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان تا پایان دی ماه سال جاری فرصت دارند برای ارسال مقالات خود به سامانه و پیگیری مقالات در پایگاه اطلاع‌رسانی همایش اقدام کرده و از ارسال مقالات به صورت پست دستی، پست الکترونیکی و دورنگار جلوگیری کنند.

شکراللهی عنوان داشت: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 32909099ـ025 تماس حاصل کرده یا به پایگاه اطلاع‌رسانی http://hanat.iki.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/78003/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول