اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل:

4 هزار نفر در استان اردبیل عضو نظام صنفی کشاورزی هستند

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: 4 هزار نفر در سطح استان اردبیل عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.

4 هزار نفر در استان اردبیل عضو نظام صنفی کشاورزی هستند

لطف‌الله نامور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کار سازماندهی به نظام صنفی کشاورزی از سال 89 آغاز شده و هم اکنون در سال 92 این نظام صنفی ساماندهی در 9 شهرستان استان به صورت فعال مشغول به کار است.

وی افزود: از 4 هزار عضو نظام صنفی کشاورزی یک هزار و 500 نفر دارای پروانه نظام صنفی هستند.با ساماندهی نظام صنفی 214 شغل در بخش کشاورزی در شش زیرگروه مشخص شده که تولیدات گیاهی، مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی نیز از این زیرگروه‌ها هستند.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل ادامه داد: در سه سال اخیر اعتبارات لازم برای اجرای این طرح در برنامه بودجه کشور پیش‌بینی شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت نظام صنفی کشاورزی خاطرنشان کرد: در پروانه صادر شده برای اعضای عضو در نظام صنفی کشاورزی کدهایی مشخص شده که شماره‌های درج شده بر روی پروانه هر کدام مشخص کننده رده استانی، رده شهرستانی، نام کشاورز، میزان تولید، نوع تولید، درجه محصول، محل تولید می‌باشد.

نامور بیان داشت: اگر یک محصول برچسب‌دار تولید کشاورز از یک نقطه استان و شهرستان به سراسر کشور صادر شود در اولین نگاه با قرائت برچسب آن محل تولید، استان مربوطه، نام کشاورز و میزان تولید و نوع محصول کاملاً مشخص خواهد شد که این به نفع کشاورز خواهد بود.

وی گفت: با تشکیل این نظام صنفی در استان و سایر مناطق، کشاورزان هویت واقعی خود را دریافته و در مراجعه به خدمات گیری دچار مشکل نخواهند شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل به محصولات تولیدی شهرستان خلخال و کوثر و جنوب استان اشاره کرد و یادآور شد: بیشتر محصولات تولیدی میوه و کشاورزی شهرستان خلخال و کوثر ارگانیک بوده و به لحاظ پاک و سالم بودن جایگاه ویژه‌ای در استان اردبیل دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس ماده 35 قانون تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهیه و تدوین نظام صنفی کارهای کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و پیرو ابلاغ آیین‌نامه نظام صنفی کارهای کشاورزی هیئت دولت و به‌ منظور سازماندهی صنفی شاغلان بخش کشاورزی، دفاع از حقوق و منافع اجتماعی و صنفی کشاورزان، صدور مجوز فعالیت برای کشاورزان توسط نظام صنفی و نظارت بر فعالیت‌های شاغلان بخش کشاورزی مقدمات تشکیل نظام صنفی کارهای کشاورزی فراهم شده است.

انتهای پیام/62008/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول