اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات کرمانشاه خبر داد

برگزاری همایش بانوان حرم‌ساز در کرمانشاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه گفت: همایش بانوان حرم‌ساز به زودی در کرمانشاه برگزار می‌شود و حدود 350 بانوی حرم‌ساز در کرمانشاه وجود دارد.

برگزاری همایش بانوان حرم‌ساز در کرمانشاه

 حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در تمام استان‌ها به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل شد و اعضای این هیئت در استان‌ها متشکل از استاندار، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، مدیران کل صدا و سیما، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات و فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

حسینی خاطر نشان کرد: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، دبیر هیئت امنا است و در استان کرمانشاه هر سه ماه یک‌بار جلسه هیئت امنا تشکیل می‌شود و گزارش و جمع‌بندی فعالیت‌های ستاد انجام می‌شود و تاکنون سه جلسه برگزار شده و هیچ‌کدام از مصوبات قبلی، عملی و اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه چند مصوبه مربوط به استانداری بوده که شاید به دلیل برگزاری انتخابات تحت‌الشعاع قرار گرفته است، اظهار داشت: اصناف و اتاق بازرگانی نیز مصوبات را عملی نکردند و مصوبات باید جدی گرفته شود تا اجرایی شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه ادامه داد: کار خیر بر روی زمین نمی‌ماند چنان‌که شیرآلات بیمارستان امام سجاد (ع) در کربلا مبلغ 73 میلیون تومان هزینه داشت که توسط یک بانوی خیر تهیه شد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار اوقاف در امر بازسازی، اعلام کرد: استان کرمانشاه در امر بازسازی، استان پنجم در کشور است و هر سه ماه یک‌بار گزارش مالی برای شفاف ‌بودن مسائل مالی به مرکز ارائه می‌دهیم.

*کار مرمت و بازسازی در عتبات‌عالیات به طور کامل انجام شده است

 حسینی افزود: ستاد استان کرمانشاه کارهای خوبی انجام داده است و کار مرمت و بازسازی در عتبات‌عالیات به طور کامل انجام شده است و هم‌اکنون در حال توسعه هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از هزار تن سیمان و 150 تن میل‌گرد خریداری کرده‌ایم، تصریح کرد: ساخت یک نانوایی در عتبات‌عالیات که 50 میلیون تومان هزینه دارد به کرمانشاه واگذار شده و همایش بانوان حرم‌ساز به زودی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: بانوان کرمانشاهی 150 میلیون تومان و حدود 3 کیلو طلا به ستاد بازسازی عتبات‌عالیات کمک کرده‌اند و طلاهای اهدا شده در درب باب‌الراس سیدالشهداء استفاده شده است و حدود 350 بانوی حرم‌ساز در کرمانشاه داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه اعلام کرد: توافق‌نامه‌ای بین ستاد بازسازی عتبات‌عالیات مرکز و ستاد کرمانشاه مبنی بر سنگ‌کاری تل‌زینبیه منعقد شده و قریب یکصد و 20 میلیون تومان هزینه شده که به چهار ماه زمان نیاز دارد.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: مجریان این طرح کرمانشاهی هستند و این پروژه از روز نخست مردادماه سال‌جاری شروع می‌شود.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول