اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در همبستگی با شکنجه‌شدگان صورت گرفت

تظاهرات گسترده در منامه و سایر مناطق بحرین

مناطق مختلف بحرین از جمله شهر منامه پایتخت این کشور شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در همبستگی با شکنجه‌شدگان در زندانهای رژیم آل خلیفه و محکومیت شکنجه آنها بود.

تظاهرات گسترده در منامه و سایر مناطق بحرین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله الجزیره العربیه، شهر منامه یکشنبه شب شاهد تظاهرات ناگهانی و گسترده در اعتراض به شکنجه بازداشت شدگان وهمچنین به مناسبت سالگرد بازداشت نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین بود.

چند منطقه دیگر بحرین نیز بار دیگر شاهد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مردمی درپی برگزاری اولین جلسه محاکمه شماری از فعالان مدنی و حقوق بشری در پرونده موسوم به "هسته ائتلاف 14 فوریه" بود. در این جلسه متهمان از شکنجه شدن خود در دوره بازداشت سخن گفتند.

این تظاهرات اعتراض آمیز برای سومین روز متوالی در همبستگی با ریحانه الموسوی یکی از این فعالان برگزار شد که در جلسه اول دادگاه اظهار داشت که زندانبانان رژیم آل خلیفه وی را شکنجه کرده و مجبور کرده اند که لباس هایش را از تنش بیرون بیاورد.

در این جلسه حضور خبرنگاران و ناظران ممنوع شده بود و برخی دیگر از بازداشت شدگان نیز از شکنجه های وحشیانه خود پرده برداشتند و دادگاه شمار دیگری را از پرداختن به این موضوع منع کرد.

خبر دیگر از بحرین حاکی است که رژیم بحرین در روزهای گذشته با استفاده از خشونت و زور به بیش از 22 شهروند آسیب وارد کرده و به بیش از 21 خانه نیز در مناطق مختلف بحرین یورش برده است.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با اعلام این خبر افزود: در همین مدت، بیش از 146 تجمع اعتراض آمیز و تظاهرات در محکومیت اقدامات رژیم بحرین علیه بازداشت شدگان برگزار شده است.

در بیانیه این جمعیت همچنین آمده است: نیروهای رژیم بحرین در همین مدت همچنین 9 شهروند را بازداشت و مجازات گروهی را علیه 72 منطقه این کشور اعمال کرده اند. آنها همچنین از زور و سلاح و گازهای سمی و خفه کننده در این مناطق استفاده کرده اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول