اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خبر داد

راه‌اندازی مرکز پالایش آلودگی هوای شهر مشهد تا عید فطر

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد از راه‌اندازی مرکز پالایش آلودگی هوای شهر مشهد تا عید فطر امسال خبر داد.

راه‌اندازی مرکز پالایش آلودگی هوای شهر مشهد تا عید فطر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل‌الله کاظمی عصر یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر در محل تالار شورا ضمن ارائه گزارش از عملکرد شش ساله معاونت خدمات و محیط زیست شهری اظهار کرد: در حوزه برنامه مشاغل و مراکز خرید شهری از سال 86 تا 91 روند رو به رشدی داشته‌ایم.

وی افزود: در سال 86 هیچ بازار میوه، تره‌بار و ارزاق عمومی در مشهد نداشته‌ایم و در سال 91 این بازارها در سطح شهر به 15 عدد رسیده است.

کاظمی گفت: دو بازار میوه و تره‌‌بار و ارزاق عمومی در بلوار هدایت و عبدالمطلب در شرف افتتاح بوده و هم‌چنین چهار بازار در حال احداث نیز در شریعتی، توس، پنجتن و میثاق وجود دارد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد از افزایش نسبی رضایت شهروندان مشهدی از بازارهای سطح شهر خبر داد و افزود: سال 86 میزان رضایت مشتریان از بازارها 73 درصد بوده که این رقم در سال 91 به 83 درصد رسیده است.

وی یادآور شد: در حوزه ساماندهی تبلیغات شهری، تعداد تابلوهای صنفی دارای مجوز از سال 86 تا 92 از یک هزار و 75 به 4 هزار و 314 تابلو رسیده است.

کاظمی با بیان اینکه درآمد حاصل از فضاهای عمومی تبلیغات شهری مشهد از سال 86 تا 91 رشد 488 درصدی داشته، اذعان کرد: این درآمد در سال 86 حدود 18 میلیارد ریال و در سال 91 به 105 میلیارد ریال رسیده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد با اشاره به تلاش مجموعه شهرداری در حوزه برقراری امنیت شهری، متذکر شد: شاخص میانگین مدت زمان رسیدن به محل حریق در سال 86 از پنج دقیقه و 20 ثانیه به چهار دقیقه و دو ثانیه در سال 91 رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین شاخص میانگین مدت زمان رسیدن به محل حادثه درسال 86، هشت دقیقه و 32 ثانیه بوده که این رقم تا انتهای سال 91 به شش دقیقه و 10 ثانیه رسیده است.

کاظمی یادآور شد: از سال 86 تاکنون آموزش‌های ایمنی شهروندی 72 درصد افزایش داشته است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد از برنامه شهرداری مشهد برای توسعه فردوس‌ها خبر داد و افزود: در سال 86 بخش خصوصی در تأمین ماشین‌آلات اعزام آمبولانس سهمی نداشته که در سال 91 سهم بخش خصوصی در این حوزه 23 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: در شهرداری مشهد ستاد محیط زیست تشکیل شده که این ستاد در نظر دارد تا عید فطر مرکز پالایش آلودگی هوای مشهد را راه‌اندازی کند.

به گفته کاظمی، شهرداری مشهد در مسیر توسعه فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف در شهرداری، در طول شش ماه به حدود 4 هزار پرونده رسیدگی کرده است.

انتهای پیام/70023/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول