اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز:

معماری وحشی نتیجه برعکس بر اقدامات فرهنگی دارد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: معماری وحشی، بی‌هویت و غربی نتیجه برعکس بر اقدامات فرهنگی دارد.

معماری وحشی نتیجه برعکس بر اقدامات فرهنگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، معاون فرهنگی شهردار شیراز در جلسه‌ای که به منظور هم‌اندیشی با دکتر حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز، در دفتر این حوزه معاونت برگزار شد، با اشاره به اهمیت مباحث معماری شهری، اظهار داشت: در پروژه‌های در دست اجرای سومین حرم اهل بیت (ع)، معماری منطبق با الگوی اسلامی ایرانی لحاظ شده است.

محمد فرخ‌زاده از پیگیری پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای پروژه‌های عمرانی کلان‌شهر شیراز خبر داد و گفت: در گذشته به این موضوع توجه خاصی نشده اما در سال جاری با درخواست حوزه فرهنگی اجتماعی قرار است حوزه معاونت برنامه‌ریزی برای تهیه شرح خدمات و تدوین پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ها اقدام کند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به راه‌اندازی مرکز آینده‌پژوهی در حوزه متبوع خود، خاطرنشان کرد: به محض فرمایش مقام معظم رهبری، اقدامات خود را بر محور شاخص‌های سبک زندگی آغاز کردیم.

فرخ‌زاده همچنین به راه‌اندازی نظام پیشنهادات شهروندی در این حوزه خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این نظام، پیشنهادات از لایه‌های مختلف جمع‌آوری و پس از تحلیل بهترین آنها اجرا و از طرح فرهنگی سال تقدیر می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز نیز در این دیدار با بیان اینکه اهمیت شهرداری و حوزه فرهنگی به این دلیل که خودشان مولد فرهنگ هستند، بر ضرورت توجه به نظام‌سازی تاکید کرد و اظهار داشت: معماری وحشی که در شهرها رو به افزایش است، بر روی اقدامات فرهنگی نتیجه معکوس دارد.

دکتر حسن عباسی با اشاره به اینکه این نوع معماری مناسب حال و هوای جامعه ما نیست، خاطرنشان کرد: یکی از پایه‌های کار فرهنگی این است که مصادیق معماری وحشی و تکنومعماری‌ها و سبک‌های مدرنیسم را بشناسیم و با نظارت بر نحوه ساخت و ساز و توجیه مجموعه‌های شهرسازی اجازه ندهیم شهر و ماهیت انسانی و قانونی و اخلاقی آن به دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه معماری وحشی، مردم را عصبی می‌کند و آرامش زندگی شهری را به‌هم می‌زند، افزود: بیشترین تاثیر این نوع معماری خاموش است و به روابط و مناسبات اجتماعی و انسانی و شخصیت فرهنگی ما بر اساس طراحی طراحان غربی و معماری بی‌هویت با روح استکباری و استعماری و به ویژه منطبق با جنبه مصرف‌گرایی شکل می‌دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز نظام‌سازی، پرداختن به الگوهای سبک زندگی و شکل‌دهی به مناسبت‌های شهری را از اولویت‌های کشور در 20 سال آینده ذکر کرد و گفت: فعالیت فرهنگی و اجتماعی از نظام‌سازی شروع و به سبک زندگی ختم می‌شود.

عباسی با اشاره به عدم وجود مرکز مطالعات استراتژیک در شهرستان‌ها و استان‌ها، خاطرنشان کرد: ما یک‌سوم اروپا خاک داریم و برخی از استان‌های ما اندازه برخی کشورهای اروپایی هستند، اما استان‌های ما به طور کامل وابسته به مرکز هستند که این روش در اداره کشور به عنوان یک نقص است و خود استان‌ها باید به بلوغ پژوهش، برنامه‌ریزی و توجه به آینده برسند.

انتهای پیام/2448/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول