اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز بازجویی از مرسی در پرونده فرار از زندان «وادی النطرون»

منابع آگاه حقوقی تأکید کردند که مقامات مصری امروز بازجویی از رئیس جمهور برکنار شده مصر را در پرونده فرار از زندان وادی النطرون آغاز کردند.

آغاز بازجویی از مرسی در پرونده فرار از زندان «وادی النطرون»

به گزارش خبرگزاری فارس «خبرگزاری فرانسه»، به نقل از منابع آگاه حقوقی گزارش داد که بازجویی از «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر در پرونده فرار وی از زندان «وادی النطرون» در سال 2011 آغاز شده است.

این بازجویی‌ها در پی متهم شدن مرسی و تعدادی از رهبران ارشد اخوان المسلمین به فرار از زندان وادی النطورن در شمال قاهره در دوران انقلاب مردمی مصر که به سقوط مبارک منجر شد، صورت می‌گیرد.

دادستانی کل امنیت ملی مصر تحقیقات خود را درباره احتمال دخالت عناصر گروه‌های خارجی از جمله حماس و حزب الله در حمله به زندان‌ها در طول انقلاب 25 ژوئن، آغاز کرده‌اند.

بازجوهای دادستانی مصر ساعت‌ها بعد از شکایت از مرسی و تعدادی از سران اخوان المسلمین به اتهام همکاری با گروه‌های خارجی، تحریک به قتل معترضان و ضرر وارد کردن به اقتصاد کشور با رئیس جمهور برکنار شده، در مکانی نامشخص دیدار کرده‌اند.

این در حالی است که هزاران معترض مصری در حمایت از مرسی در یک هفته گذشته در خیابان‌های مصر خواستار بازگشت مشروعیت شده‌اند.

مرسی در 29 ژانویه سال 2011 تنها یک روز بعد از جمعه خشم در حمله افرادی به زندان‌ وادی النطرون از زندان آزاد شده بود.

وکیل مرسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری مصر این خبر را تکذیب کرده بود در حالی که یک منبع آگاه در وزارت کشور مصر تأکید کرده بود که اسم مرسی در فهرست افرادی که در جریان انقلاب 25 ژوئن از زندان‌های مصر فرار کرده‌اند حضور داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول