اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

البلتاجی تشریح کرد

۴ خواسته هواداران مرسی در ادامه تظاهرات اعتراض‌آمیز

یکی از رهبران اخوان‌المسلمین ضمن تشریح 4 خواسته تظاهرات‌کنندگان حامی محمد مرسی، آمریکا را به حمایت از کودتا در این کشور متهم کرد.

۴ خواسته هواداران مرسی در ادامه تظاهرات اعتراض‌آمیز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الیوم السابع، دکتر محمد البلتاجی از رهبران حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین در صفحه خود در پایگاه اجتماعی فیس بوک نوشت که بعد از رسوا شدن دخالت‌های آشکار آمریکا در انجام مقدمات کودتا در مصر و بعد از رسوا شدن رضایت آمریکا از ربودن رئیس جمهور منتخب مصر به علت رد انجام دیکته‌های آمریکا، الان دولت این کشور به دنبال آزادی محمد مرسی است تا بر رسوایی حمایت خود از کودتا در مصر سرپوش بگذارد.

وی در این مطلب تاکید کرد: موضوع ما تنها موضوع حبس و ربایش رئیس جمهور نیست، بلکه کشور نیز ربوده و حبس شده است و در نتیجه ما از مطالبه خود در آزادی رئیس جمهور عقب‌نشینی نمی‌کنیم، این مطالبه تنها با آزادی وطن (یعنی پایان دادن به کودتا و لغو تمام آثار آن و بازگشت مشروعیت قانون اساسی منتخب در این کشور) محقق خواهد شد.

البلتاجی به صورت مشخص تاکید کرد که تظاهرات کنندگان 4 مطالبه دارند که عبارت است از بازگشت مرسی به قدرت، بازگشت قانون اساسی به صحنه اجرایی کشور، بازگشت مجلس شورا و برکناری السیسی وزیر دفاع مصر.

وی در پایان تاکید کرد که شهدا و زخمی‌های حوادث اخیر تنها برای شخص رئیس جمهور این کشور جانفشانی‌ها را انجام نداده‌اند، بلکه این کار را برای کشور آزاد و دولت دموکراتیک غیر نظامی انجام داده‌اند، نه برای دولتی نظامی که به خواسته کودتاگران، سرکوبگر و پلیسی است.

اننتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول