اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک:

جهاد با نفس بزرگ‌ترین جهاد در راه اسلام است

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک گفت: جهاد با نفس بزرگ‌ترین جهاد در راه اسلام است و یکی از شروط لازم برای جهاد با نفس تفکر است.

جهاد با نفس بزرگ‌ترین جهاد در راه اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی ظهر امروز در جلسه درس اخلاق کارکنان کادر و وظیفه سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: جهاد با نفس به ابزارهایی نیاز دارد که یکی از آن‌ها تفکر و اندیشه است.

وی تصریح کرد: انسان باید زمانی از وقت خود را در هر شبانه‌روز به تفکر درباره نعمت‌هایی که خداوند در اختیارش قرار داده اختصاص دهد و باید گفت تفکر نخستین شرط مبارزه با نفس است.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک ادامه داد: عزم یکی دیگر از شروط مجاهدت است که البته این عزم غیر از اراده است، عزم جوهر انسانیت است، تفاوت‌ درجات انسان‌ها به تفاوت در درجات عزم است.

میرمهدی خاطرنشان کرد: مشاطره، مراقبه و محاسبه نیز از دیگر شروط جهاد با نفس است، منظور از مشاطره این است که انسان با خود شرط کند امروز بر خلاف فرموده خداوند رفتار نکند، مراقبه یعنی این‌که در تمام مدت شرط متوجه عمل به آن باشد و محاسبه نیز یعنی این‌که حساب نفس را انجام دهد، اگر درست انجام داده بود شکر خدای را به جا آورد و اگر در شرطی که کرده سستی داشته از خداوند طلب مغفرت کند.

وی تاکید کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای مجاهده با نفس است که باید از این ماه نهایت بهره را ببریم.

انتهای پیام/87003/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول