اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز:

مداحین کم‌سواد در جلسات خانگی منجر به تحریف مسائل دینی می‌شوند

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مداحین کم‌سواد در جلسات خانگی منجر به تحریف مسائل دینی می‌شوند.

مداحین کم‌سواد در جلسات خانگی منجر به تحریف مسائل دینی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز، محمد شیخ‌الاسلام افزود: متأسفانه ورود برخی افراد کم‌سواد به مقوله احکام شرعی که از آن آگاهی و اطلاع چندانی ندارند، علاوه بر ایجاد شبهه، سبب ترویج خرافات و بدعت‌ها می‌شود.

وی افزود: در این خصوص با شناسایی آنها، برای برخی دوره‌های آموزشی برگزار شده و گاه به برخی از آنها تذکر داده شده است، برپایی جلسات خانگی بسیار خوب و ارزشمند است، البته تا زمانی که آسیب‌ها و تهدیدها در آن نفوذ نکند و این محفل را به انحراف نکشاند؛ از سوی دیگر سقف این جلسات باید تا اندازه‌ای باشد که موجب ملال و خستگی نشده و بانوان از رسیدگی به امور منزل باز نمانند.

شیخ‌الاسلام، از دیگر مشکلات طولانی کردن جلسات به ملال‌آور شدن جلسات و عدم حضور جوانان و نوجوانان در آنها اشاره کرد و افزود: اگر به جلسات خانگی بانوان ورود داشته باشید، خواهید دید که اکثر افراد حاضر، مسن هستند.

وی گفت: آسیب‌های جلسات خانگی با اعزام مبلغ، حضور افراد مطلع و آگاه به مسائل دینی، شناسایی و دسته‌بندی می‌شوند، که بیشتر آسیب‌ها طولانی شدن جلسات، عدم حضور جوانان و نوجوانان، رواج خرافات و بدعت‌ها، محل کسب و تجارت برخی از افراد، تجمل‌‌گرایی در جلسات و همچنین عدم آگاهی و تسلط کامل برخی به قرائت صحیح و ترجمه مفاهیم قرآن است.

انتهای پیام/2302/س/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول