اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره هواشناسی آمل خبر داد

پیش‌بینی افزایش دمای هوای مازندران در 3 ماه آینده

رئیس اداره هواشناسی آمل از افزایش دمای هوای مازندران در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر خبر داد.

پیش‌بینی افزایش دمای هوای مازندران در 3 ماه آینده

ایمان نبی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه براساس آمارهای فصل بهار سال 92 حداکثر بارش 129 میلی‌متر در گلوگاه و کمترین بارش 40 میلی‌متر در ایستگاه آمل گزارش شده است، اظهار کرد: همچنین بارش نسبت به سال گذشته در کل استان 12 درصد افزایش و نسبت به دوره آماری در فصل بهار 19 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارش سال زراعی 91-92 به ایستگاه  نوشهر با 1142 میلی‌متر و کمترین بارش به ایستگاه بلده با 332.4 میلی‌متر تعلق داشته است، یادآور شد: این میزان نسبت به سال زراعی 9 ماه گذشته 15 درصد کاهش و نسبت به دوره آماری پنج درصد افزایش داشت.

نبی‌پور با تاکید بر اینکه بیشترین میانگین دمای فصل بهار در ساری با 19.9 درجه و کم‌ترین مربوط به بلده با 11.1 درجه سانتی‌گراد بوده است، تصریح کرد: میانگین دمای هوا نسبت به سال گذشته 1.2 درجه کاهش و نسبت به دوره آماری میانگین استان سه دهم درجه افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه حداکثر میانگین رطوبت نسبی با 82 درصد مربوط به نوشهر بوده و کمترین به بلده با حدود 56 درصد تعلق داشته است، اضافه کرد: این میزان نسبت به دوره آماری در کل استان روند کاهشی داشته است.

این مسئول با اعلام اینکه بیشترین ساعت آفتابی با 758 ساعت مربوط به بلده بوده و کمترین آن با 523 ساعت به رامسر تعلق داشته که نسبت به دوره آماری روند افزایشی داشته است، تاکید کرد: در خشکسالی که با روش spi انجام شده تقریباً استان مازندران در منطقه نرمال واقع شده و تنها در رامسر و آمل خشکسالی رخ داده است.

وی یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی فصلی دمای مردادماه، شهریورماه و مهرماه بین نیم تا 1.5 درجه افزایش خواهد داشت و بارندگی برای استان نرمال پیش‌بینی ‌شده است.

انتهای‌ پیام/86011/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول