اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

احداث فاز نهایی چاه آب شیرین زرآباد آغاز شد

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان گفت: احداث فاز نهایی یک حلقه چاه آب شیرین با اعتبار 700 میلیون ریال در شهر زرآباد آغاز شد.

احداث فاز نهایی چاه آب شیرین زرآباد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، از صبح امروز عملیات اجرایی فاز نهایی احداث یک حلقه چاه آب شیرین به منظور تامین آب مورد نیاز مردم در شهر زرآباد آغاز شد.

محمدرضا لکزایی در این باره گفت: هزینه اجرای این طرح ٧٠٠ میلیون ریال است که از امروز تا 20 روز دیگر به شبکه‌های شهری متصل می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در منطقه گرم و خشک، تنها با صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توان به حفظ منابع محدود آب در منطقه و دسترسی همه شهروندان به این نعمت امیدوار بود.

بخشدار زرآباد نیز در ادامه گفت: 10 کیلومتر لوله 100 و 75 برای تعویض لوله‌های فرسوده سه روستای شهردر، اسماعیل‌آباد و خوش‌آباد از طریق آب و فاضلاب روستایی استان به بخش زرآباد اختصاص و در هفته گذشته ارسال شده است.

مجتبی شجاعی عنوان کرد: قرار است 4,5 کیلومتر خط لوله‌گذاری روستای شهردر که فرسوده است، تعویض شود و بقیه هم به روستای خوش‌آباد و اسماعیل‌آباد اختصاص یابد.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی به روستای تنبلان زرآباد هم توسط پیمانکار آب و فاضلاب روستایی استان در حال تکمیل است.

بخشدار زرآباد افزود: زرآباد از نظر منابع آبی مشکلی ندارد بلکه باید شرایط بهره‌برداری و مدیریت منابع و فرهنگ‌سازی استفاده درست و ایده‌آل از منابع آبی در روستاها فراهم شود که این مهم بر عهده علما، سران طوایف و ریش‌سفیدان منطقه است.

شجاعی تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها امیدواریم تا پایان تابستان، مشکل آب در بخش زرآباد کاملاً مرتفع شود.

وی همچنین از شناسایی تعدادی چاه آب غیرمجاز در زرآباد خبر داد و گفت: اقدام قانونی برای برخورد با افرادی که مبادرت به حفر چاه آب غیرمجاز به منظور مصارف کشاورزی کرده‌اند در حال انجام است.

انتهای پیام/75002/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول