اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجتمع عالی صنعت آب و برق آذربایجان به دانشگاه تبریز واگذار شد

طی تفاهمنامه‌ای رئیس دانشگاه تبریز و معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، مقدمات واگذاری مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق آذربایجان به دانشگاه تبریز فراهم شد.

مجتمع عالی صنعت آب و برق آذربایجان به دانشگاه تبریز واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، پرویز آژیده رئیس دانشگاه تبریز گفت: بر اساس مصوبه شورای اداری کشور مبنی بر لزوم واگذاری فضاهای آموزشی سایر وزارتخانه‌ها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با پیگیری‌های دانشگاه تبریز این تفاهمنامه در هفت بند و دو تبصره به امضای طرفین رسید که بر اساس آن مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق آذربایجان‌شرقی با تمام امکانات در اختیار دانشگاه تبریز قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این امر کار ارزشمندی برای دانشگاه است و نتایج آن را در آینده نزدیک می‌توان مشاهده کرد، گفت: این دانشگاه پردیس تبریز خود را در محل مجتمع آذربایجان دایر خواهد کرد که  اخیرا موافقت قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تاسیس 175 رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی را اخذ کرده و از ابتدای مهرماه از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهد کرد.

آژیده تصریح کرد: این 175 رشته در گروه‌های عمده آموزشی توزیع شده‌اند که 51 رشته در گروه علوم پایه، 39 رشته در گروه کشاورزی، 41 رشته در گروه علوم انسانی، 42 رشته در گروه فنی مهندسی و دو رشته نیز در دامپزشکی خواهند بود.

وی با اشاره به متقاضیان تحصیلات تکمیلی در منطقه که به علت نبود ظرفیت داخلی گاهی عازم کشورهای همسایه و دانشگاه‌های نه چندان طراز اول می‌شوند، گفت: با راه‌اندازی پردیس دانشگاه تبریز در این مجموعه به قسمت اعظم این نیاز پاسخ داده شده و آموزش عالی شمال غرب کشور متحول خواهد شد.

مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی آذربایجان‏، در سال 1361 در فضایی به مساحت 12 هکتار به منظور ارائه آموزش‌های علمی ـ کاربردی و آموزش‌های تخصصی و کوتاه مدت به کارکنان صنعت آب و برق در غرب تبریز احداث شده و دارای 23 هزار متر مربع فضاهای آموزشی و رفاهی از جمله کتابخانه مرکزی در مساحت 540 متر مربع در سه طبقه، سالن اجتماعات با ظرفیت 330 نفر، خوابگاه شامل دو بلوک آپارتمانی 40 واحدی با تمام امکانات و ظرفیت 800 نفر، مهمانسرا در سه طبقه به مساحت هر طبقه 520 متر مربع با 36 اتاق با ظرفیت 103 نفر، سالن غذاخوری به مساحت یک هزار و 110 متر مربع زیر بنا، امکانات ورزشی، واحد زبان با مجهز به دستگاه Delta CMC 100 و واحد رایانه احداث شده است.    

انتهای پیام/6000/س/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول