اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه سه اصفهان خبر داد

آزاد‌سازی 100 درصدی میدان اصلی پروژه میدان امام علی

شهردار منطقه سه اصفهان گفت: در حال حاضر آزاد‌سازی و اجرای میدان اصلی پروژه میدان امام علی به صورت 100 درصد صورت گرفته است.

آزاد‌سازی 100 درصدی میدان اصلی پروژه میدان امام علی

منصور نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی منطقه سه اصفهان اظهار کرد: پروژه میدان امام علی به عنوان احیای بزرگ‌ترین میدان تاریخی شهر محسوب می‌شود و این میدان به زمان سلجوقیان باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه میدان امام علی (ع) 32.5 هکتار وسعت دارد، اضافه کرد: مطالعات و طراحی پروژه میدان امام علی (ع) در سال 1388 انجام شده و همچنین عملیات اجرایی این پروژه از سال 1388 طی سه فاز آغاز شده است.

شهردار منطقه سه اصفهان با تاکید بر اینکه احداث زیر‌گذر پروژه احیای میدان امام علی (ع) به عنوان فاز نخست این پروژه بوده است، تصریح کرد: با احداث این زیر‌گذر ترافیک موجود در محدوده این میدان از سطح به زیر‌گذر منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیر‌گذر پروژه میدان امام علی (ع) به عنوان نخستین زیر‌گذری بوده که چهار خیابان و یک میدان را در بر گرفته است، ادامه داد: خیابان‌های عبدالرزاق، ولی‌عصر (عج)، هاتف جنوبی و مجلسی به عنوان چهار خیابان محور زیر‌گذر پروژه میدان امام علی (ع) است.

نجفی با بیان اینکه فاز نخست پروژه میدان امام علی (ع) در سال 1389 به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: با اجرای فاز نخست این پروژه عملیات اجرایی احیای بزرگ‌ترین و مهم‌ترین میدان تاریخی شهر آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه با آغاز عملیات اجرایی فاز دوم عملیات آزاد‌سازی و اجرای دو میدان پروژه احیای میدان امام علی (ع) آغاز شد، افزود: میدان امام علی (ع) شامل دو میدان اصلی و میدان جلوخان مسجد جامع بوده و مجموع متراژ دو میدان 57 هزار و 750 متر مربع است.

شهردار منطقه سه اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر آزاد‌سازی و اجرای میدان اصلی پروژه میدان امام علی (ع) به صورت 100 درصد صورت گرفته است، گفت: عید فطر امسال فاز دوم پروژه میدان امام علی (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه متراژ میدان جلوخان مسجد جامع کمتر از میدان اصلی این پروژه بوده و میدان جلوخان مسجد جامع 22 هزار متر مربع است، اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد از آزاد‌سازی این میدان نیز انجام شده است و در آینده‌ای نزدیک اجرا و آزاد‌سازی این میدان نیز به صورت کامل انجام می‌شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول