اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری مازندران:

فعالیت‌های فرهنگی نقش بسزایی در پیشگیری از جرائم دارد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران در هم‌اندیشی مربیان کانون پرورش فکری مازندران، نقش فعالیت‌های فرهنگی را از عوامل مؤثر در پیشگیری از وقوع جرائم عنوان کرد.

فعالیت‌های فرهنگی نقش بسزایی در پیشگیری از جرائم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، وحید براری با حضور در جلسه هم‌اندیشی مربیان هنری و ادبی این کانون ابزار فرهنگ و هنر را از فرایندی تربیتی مهم در رشد انسان‌ها و عاملی مؤثر در پیشگیری از وقوع جرائم عنوان کرد.

وی افزود: هرچه ظرفیت ما در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی بیشتر شود، نقش بازدارندگی و پیشگیری نیز در حوزه‌های رفتارهای نامطلوب اجتماعی بیشتر خواهد شد.

به گفته وی، کانون پرورش فکری دارای ظرفیتی مؤثر در این باره است که نحوه برنامه‌سازی و برخورد مربیان در مراکز فرهنگی و هنری کانون با کودکان و نوجوانان تأثیر بسزایی در تکوین شخصیت این سرمایه‌های اجتماعی جامعه ایفا می‌کند.

براری به تبیین ارتباط حوزه هنر و ادب با حوزه جرم‌شناسی پرداخت و ابراز داشت: در جرم‌شناسی کاربردی با پیشگیری جرم و انحراف روبرو هستیم، بنابراین نقش مربیان کانون پرورش فکری به عنوان متولیان پرورش کودک و نوجوان در دو حوزه پیگیری اجتماعی و پیگیری رشد مدار قابل اهمیت است.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول