اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار ساوجبلاغ انجام شد

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در 30 هکتار از مزارع ساوجبلاغ

عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیش از 30 هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ انجام و این اراضی از تصرف غیر قانونی خارج شد.

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در 30 هکتار از مزارع ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیش از 30 هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ بعدازظهر امروز با حضور فرماندار این شهرستان انجام و این اراضی از تصرف غیر قانونی خارج شد.

پرونده این ساخت و سازها در دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و پس از اینکه مالکان به تذکرات قانونی توجه نکردند، با دستور دستگاه‌های مسئول حکم به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز داده شد.

این عملیات از ظهر امروز آغاز و پس از چند ساعت به طور کامل پایان یافت.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ پس از آزادسازی اراضی کشاورزی فوق به خبرنگاران حاضر در مراسم گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از افراد سودجو برای مصالح شخصی اقدام به تخریب اراضی کشاورزی و باغ‌های شهرستان ساوجبلاغ کرده و در آنها ویلاسازی و ساختمان‌سازی می‌کنند.

علی حدادی افزود: این اقدامات غیر قانونی موجب تخریب چهره شهرستان و آسیب رساندن به منابع طبیعی و کشاورزی ساوجبلاغ شده است و باید با تمام توان جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در اراضی ملی و باغ‌ها و منابع کشاورزی گرفته شود.

وی تصریح کرد: شهرستان ساوجبلاغ از آب و هوای مناسب و باغ‌های متعددی برخوردار است، اما برخی تصور می‌کنند که با قطع درختان و ساختمان‌سازی در اراضی کشاورزی و باغی تاثیری در این آب و هوای مطلوب ندارند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: این در حالی است که تخریب باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی به طور قطع آب و هوا را تحت تاثیرات منفی خود قرار داده و در آینده نزدیک و در صورت بی‌توجهی به این معضل، ساوجبلاغ نیز تبدیل به شهرهای گرم و بیابانی می‌شود.

حدادی تاکید کرد: برای جلوگیری از اقدامات افراد سودجو باید همه مردم و مسئولان وحدت نظر داشته و با تمام توان در برابر این عده ایستادگی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیش از 30 هکتار از زمین‌های کشاورزی ساوجبلاغ گفت: با توجه به اطلاعات رسیده متوجه شدیم که اراضی بسیاری در منطقه چندار ساوجبلاغ تحت تاثیر ساخت و سازهای غیر قانونی و غیرمجاز قرار گرفته و باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی متعددی تخریب شده است.

حدادی در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله نهادهای مسئول وارد کار شده و پس از شناسایی زمین‌ها و قطعی شدن ساخت و سازهای غیرمجاز، عملیات تخریب با هماهنگی نهادهای مسئول از جمله فرمانداری، شهرداری و بنیاد مسکن انجام شد و امیدواریم در آینده دیگر شاهد اینگونه تخلفات که به محیط زیست آسیب می‌رساند، نباشیم.

انتهای پیام/2302/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول