اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

پندارهای باطل انسان را از دیدن حقیقت باز می‌دارند

یکی از مراجع تقلید گفت: کفار و مشرکان دچار پندارهای باطل و اندیشه‌های خرافی هستند به همین دلیل راه صحیح و حقیقت را نمی‌بینند.

پندارهای باطل انسان را از دیدن حقیقت باز می‌دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه درس تفسیر سوره«یس» که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد آیاتی از ابتدای این سوره مبارکه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: از زمان حضرت اسماعیل(ع) تا حضرت محمد(ص) در میان اعراب پیامبری ظهور نکرده بود.

وی افزود: این بدان معنا نیست که هیچ حجت و نشانه‌ای برای این قوم در میان این دو پیامبر وجود نداشته است بلکه اشخاصی چون حضرت ابوطالب یا یاران پیامبران پیشین در میانشان زندگی می‌کردند و همین امر سبب شده بود اعراب خداپرست هم پیش از پیامبر(ص) وجود داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر کس مسیر حقیقت را ترک کند عذاب الهی را تجربه خواهد کرد گفت: در آیات سوره «یس» صحبت از غل و زنجیر به میان آمده که در مورد کفار است که افکار باطل چنان آنها را در بند آورده که نمی‌توانند اطراف خود را ببینند بلکه فقط همان چیزی را که والدینشان به آنها گفته‌اند می‌نگرند و این ناشی از پندارهای باطل و خرافات است و آنها فکر نمی‌کنند به جز این راه باطل مسیر دیگری هم وجود دارد.

وی ادامه داد: کفار و مشرکان آنقدر لجوج هستند و دشمنی می‌ورزند که حتی معجزات هم آنها را به راه راست هدایت نمی‌کند زیرا خرافات و خیالات باطل آنها را اسیر کرده است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به جمع شدن قریش در نزد ابوطالب گفت: آنها به عموی پیامبر(ص) گفتند ما به خاطر تو به برادرزاده‌ات چیزی نمی‌گوییم پس بهتر است او را بر حذر داری؛ ابوطالب هم در مقابل از آنها خواست بگویید «لا اله الا الله» تا درخواست شما را اجابت کنم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت محمد(ص) برای مبارزه با خرافات و اندیشه‌های باطل مبارزه می‌کرد گفت: زمانی که ابراهیم، فرزند پیامبر اکرم(ص) رحلت کرد خورشید گرفتگی روی داد و در این زمان اگر ایشان مصلحی اجتماعی بود از خرافات آن زمان بهره می‌جست اما فرمودند که این امر پدیده‌ای طبیعی است و ارتباطی با مرگ فرزند من ندارد.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول