اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان قم:

طرح «قرار مهربانی» در قم اجرا می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: طرح قرار مهربانی به منظور اهدای خون و اهدای عضو در ماه مبارک رمضان در قم اجرایی می‌شود.

طرح «قرار مهربانی» در قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی الهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اهدای عضو و خون یکی از نیازهای اساسی در پزشکی امروز محسوب می‌شود اظهار کرد: سطح فرهنگی بالای مردم ایران سبب شده است که جمهوری اسلامی از 15 سال پیش از نظر خون جایگزین غنی شده باشد و لازم نیست همراهان بیمار الزاماً خون اهدا کنند در حالی که این امر در برخی کشورهای همسایه ما جریان دارد.

وی افزود: در بحث تامین عضو هم بانک عضو متناسب با نیاز اعضا به شکل خوبی گسترش یافته و فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو در حال توسعه است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه طرح قرار مهربانی به منظور اهدای خون و عضو در ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود گفت: این طرح به صورت مشترک با جمعیت هلال احمر استان قم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح قرار مهربانی افراد می‌توانند فرمی را تکمیل کنند و اجازه استفاده از اعضای بدنشان پس از مرگ را بدهند و البته این کار بعد از فوت آنها هم با هماهنگی خانواده‌ها صورت می‌گیرد ضمن اینکه اگر خانواده‌ای این اجازه را بدهد اما شخص خود در زمان حیات چنین اجازه‌ای را نداده باشد نمی‌توان این کار را انجام داد.

مدیرکل انتقال خون استان قم بیان داشت: امیدواریم این اقدام در کنار سایر فعالیت‌های مشترک سازمان انتقال خون با هلال احمر موجب گسترش فرهنگ اهدای عضو و خون در سراسر کشور شود.

وی با بیان اینکه هر بار اهدای خون جان سه نفر انسان را نجات می‌دهد خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین یافته‌های پزشکی اهدای خون موجب کاهش 30 درصدی مرگ و میرها در دنیا می‌شود.

الهی از ارائه 150 واحد خونی در روز به بیماران در قم خبر داد و افزود: 50 نفر از این افراد با این کار از مرگ نجات می‌یابند؛ بسترسازی خوبی در زمینه اهدای خون در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است و ملت ایران امروز در حوزه سلامت تا جایی که توانسته‌اند دین خود را به امام و انقلاب ادا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان قم سازمان انتقال خون ایران را یکی از پیشرفته‌ترین سازمان‌های بهداشتی در سطح جهان دانست و گفت: اخیراً این سازمان به عنوان همکار منطقه‌ای WHO انتخاب شده است.

وی ادامه داد: طی استفتائاتی که از مراجع عظام تقلید صورت گرفته بیشتر آنها نسبت به اهدای خون توصیه کرده‌اند تا مردم در تامین خون مورد نیاز بیماران و مصدومان همت داشته باشند؛ آیت‌الله صافی گلپایگانی هم این حرکت را واجب کفایی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول