اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای اجرایی شدن قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند تا اول تیر ماه جاری

123هزار و 435 فقره درخواست سند رسمی ثبت شده است

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: از ابتدای اجرایی شدن قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند تا اول تیر ماه سال جاری تعداد 123هزار و 435 فقره درخواست صدور سند رسمی در سایت این سازمان ثبت شده است.

123هزار و 435 فقره درخواست سند رسمی ثبت شده است

محمد مجنون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ‌اظهار کرد: قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، شامل اراضی کشاورزی، باغات و ساختمان‌های احداثی است که به صورت مشاعی یا قولنامه‌ای تهیه شده، اما مالکان آن به واسطه موانع قانونی‌هنوز موفق به اخذ سند رسمی نشده‌اند و دراین قانون زمین به تنهایی حتی زمین محصور از شمول قانون خارج است.

وی درادامه تصریح کرد: بسیاری ‌از زمین‌ها و ساختمان‌ها در سطح استان اصفهان فاقد سند‌ رسمی هستند و پس از تصویب قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند استقبال بسیار خوبی از سوی مردم برای دریافت سند صورت گرفت.

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان اصفهان افزود: از این تعداد درخواست تعداد 120 هزار و 648 فقره مربوط به ساختمان، 7 هزار و 486 فقره مربوط به زمین‌های مزروعی و 5 هزار و 301 فقره مربوط به باغ است و بیشترین درخواست ثبت نام اینترنتی مربوط به اداره ثبت اسناد و املاک منطقه غرب اصفهان به حساب می‌آید.

وی در مورد‌ آزمون دفتریاری‌ بیان کرد: این آزمون‌ هر چند سال یک‌بار از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در صورتی که تعداد دفتریاران پیشنهادی به حد نصاب برسد برگزار می‌شود و مراکز استان‌ها در انجام این امر دخالتی ندارند.

مجنون‌ همچنین درمورد آزمون سردفتری افزود: این آزمون با توجه به صلاحدید و تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63021/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول