اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

برخورداری 56.5 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی از خدمات فاضلاب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 56.5 درصد جمعیت این استان از خدمات فاضلاب برخوردار هستند، گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در 17 شهر استان تاکنون بیش از 638 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب انجام داده است.

برخورداری 56.5 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی از خدمات فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پوررجب صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص طرح‌های اجرا شده فاضلاب در استان اظهار کرد: برای پروژه‌های فاضلاب در استان آذربایجان‌شرقی طبق آمار و شاخص‌های نشان داده شده اقدامات برجسته‌ای انجام شده که در این زمینه تنها در خصوص احداث تصفیه‌خانه فاضلاب باید گفت از سال 86 تا آخر سال 91 تعداد پنج باب تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: شهرهای اهر، جلفا، بستان‌آباد، سراب و عجب‌شیر شهرهایی هستند که در طول سال‌های 86 تا 91 در آنها تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در ادامه به لوله‌گذاری‌های انجام شده در خصوص فاضلاب اشاره کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در 17 شهر استان تاکنون بیش از 638 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب انجام داده و در سه شهر دیگر سردرود، اسکو و خسروشهر در ردیف بودجه سال 91 ایجاد شده است که تاکنون در این شهرها نیز بیش از 11 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده است و همچنین در سال‌جاری نیز در ردیف بودجه برای اجرای فاضلاب شهرستان کلیبر ایجاد و اجرا خواهد شد.

پوررجب افزود: در 11 شهر دیگر استان از جمله شهرهای قره‌آغاج، باسمنج، ایلخچی، شبستر، ‌ورزقان، خاروانا، مهربان، بخشایش و کلوانق مطالعات فاضلاب آغاز شده و همچنین تعداد پنج باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در شهرهای بناب، ملکان، هریس، هشترود و آذرشهر در دست ساخت و احداث هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در ادامه به مقایسه عملکرد شرکت در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر یک آمار مقایسه‌ای داشته باشیم از سال 86 تا 91 تعداد انشعابات آب شهری در سال 86 بالغ بر 736 هزار و 828 فقره بوده که در پایان سال 91 این رقم به 964 هزار و 183 فقره رسیده که تقریباً 30.9 درصد افزایش انشعاب داشته است.

واگذاری 500 هزار انشعابات فاضلاب در آذربایجان‌شرقی

وی افزود: انشعابات فاضلاب در سال 86 تعداد 303 هزار و 519 فقره بوده که در حال حاضر به بیش از 500 هزار فقره رسیده که تقریباً 64.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پوررجب ادامه داد: طول شبکه فاضلاب شهری عملکرد سال 86 بالغ بر دو هزار و 30 کیلومتر بوده که این رقم در پایان سال 91 به دو هزار و 668 کیلومتر رسیده که تقریباً 31.4 درصد پیشرفت را نشان می‌دهد و همچنین شبکه توزیع آب نیز از 7 هزار و 655 کیلومتر در سال 86 به رقم 8 هزار و 403 کیلومتر رسیده که تقریباً 9.6 درصد پیشرفت را نشان می‌دهد.

وی در خصوص احداث مخازن نیز گفت: حجم مخازن شهری از 753 هزار مترمکعب در سال 86 به رقم 86 هزار مترمکعب در پایان سال 91 رسیده که تقریباً 14 درصد افزایش داشته است.

پوررجب اظهار کرد: بهترین شاخص عملکرد جمعیت تحت پوشش فاضلاب در استان است که در سال 86 از 42.2 درصد به 56.5 درصد در پایان سال 91 رسیده است که بیشترین شاخص تحت پوشش فاضلاب در سطح کشور در استان آذربایجان‌شرقی بوده است.

وی گفت: کل اعتبارات هزینه شده مربوط به تاسیسات فاضلاب بالغ بر 900 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول