اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد

جابه‌جایی 300 هزار مسافر با 2494 سورتی پرواز از فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه نخست امسال 299 هزار و 157 نفر از طریق خطوط حمل و نقل هوایی در استان جابه‌جا شده‌اند.

جابه‌جایی 300 هزار مسافر با 2494 سورتی پرواز از فرودگاه تبریز

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 299 هزار و 157 نفر از طریق خطوط حمل و نقل هوایی در آذربایجان‌شرقی جابه‌جا شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 229 هزار و 922 نفر در خطوط داخلی و 69 هزار و 235 نفر نیز از طریق خطوط خارجی و بین‌المللی فرودگاه تبریز جابه‌جا شده‌اند.

انجام 2494 سورتی پرواز

وی پروازهایی را که از مجموعه تحت مدیریتش برای جابه‌جایی تعداد مسافران اشاره شده صورت گرفته 2 هزار و 494 سورتی پرواز اعلام کرد و گفت: از این تعداد پرواز یک هزار و 960 مورد در خطوط داخلی و 534 پرواز نیز در خطوط بین‌المللی صورت گرفته است.

جابه‌جایی 2532 تن بار همراه مسافر

رستمی با اشاره به بار همراه مسافر نیز گفت: در طول مدت سه ماهه نخست امسال 2 هزار و 532 تن بار همراه مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی تبریز حمل و نقل شده است.

این مقام ارشد استان در حمل و نقل هوایی در تفکیک داخلی و خارجی این بخش نیز گفت: از کل بار همراه مسافر یک هزار و 354 تن در خطوط داخلی و یک هزار و 178 تن در خطوط بین‌المللی جابه‌جا شده است.

خطوط پروازهای بین‌المللی فرودگاه تبریز 10 مسیر، شامل پروازهایی به مقصد کشورهای ترکیه (استانبول- ارزروم - وان)، آذربایجان، امارات، گرجستان، عراق و عربستان (مدینه و جده) است.

پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز به طور متوسط روزانه 34 پرواز، هفتگی بیش از 230 و سالانه بالغ بر 12 هزار پرواز را شامل می‌شود که از این تعداد به ترتیب روزانه شش، هفتگی 42 و ماهانه نزدیک به 190 پرواز به مقصد فرودگاه‌های بین‌المللی دنیا انجام می‌شود.

خدمات پرواز در فرودگاه تبریز از طریق 15 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در این مجموعه ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های داخلی آتا، هما، ایران ایر، آسمان، کاسپین، نفت، تابان، کیش ایر، ماهان شرکت‌های خارجی آزال(آذربایجان)، ترکیش (ترکیه) و عربستان به عنوان شرکت‌های خارجی اشاره کرد. 

انتهای پیام/60002/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول