اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده فنی امام محمدباقر ساری:

دانشجوی دانشکده امام محمدباقر(ع) مخترع برتر جهان شد

رئیس دانشکده فنی امام محمدباقر ساری گفت: یکی از افتخارات این دانشکده، مسعود شفقی است که مخترع برتر جوان در سال 2012 و 2013 شد.

دانشجوی دانشکده امام محمدباقر(ع) مخترع برتر جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ناصر صداقتی‌پور صبح امروز در مجمع عمومی سالانه کانون بازنشستگان این دانشکده اظهار داشت: بازنشستگان راهنما و الگوی علمی و تجربی در جامعه هستند و شاگردی پیشکسوتان تعلیم و تربیت، افتخاری برای همگان و باید از تجربه آنان در بخش‌های مختلف دانشکده بهره کافی برد.

صداقتی‌پور گفت: تجلیل از مقام شامخ بازنشستگان و خانواده‌هایشان در زمان و شرایط مناسب، از برنامه‌های آتی و حتمی دانشکده خواهد بود.

صداقتی‌پور به بیان عملکرد اجرایی دانشکده طی دو سال اخیر پرداخت و گفت: یکی از کارهای مهم مسئولان دانشکده تکمیل، تجهیز و افتتاح خوابگاه شماره دو دانشکده در جاده دریا است که این خوابگاه دارای ظرفیت اسکان 160 نفر بوده و موهبتی برای دانشجویان دیگر شهرهای کشورمان است.

وی گفت: راه‌اندازی مرکز رشد و خلاقیت در محوطه دانشکده و امضای تفاهمنامه با بسیج علمی از دیگر فعالیت‌هایی بود که به دانشجویان و نخبگان در زمینه‌های علمی و پژوهشی خدمت‌رسانی می‌کند و افتتاح و راه‌اندازی کانون بازنشستگان و پیگیری مطالبات آنان از دیگر فعالیت‌های این دانشکده است.

رئیس دانشکده فنی امام محمد باقر ساری با بیان موفقیت‌های علمی دانشجویان اذعان داشت: حسین رضانژاد از دانشجویان این دانشکده در مسابقات ملی مهارت، نفر اول رشته ساخت و تولید کشور شد که ناشی از زحمات اساتید مجرب این دانشکده بوده و دانشجویان رشته عمران در مسابقات بتن‌های هدفمند ‌موفق به کسب مقام دوم کشور شدند و یکی از افتخارات این دانشکده مسعود شفقی است که مخترع برتر جوان در سال 2012 و 2013 شد.

وی گفت: این دانشجو با ساخت بتن خودمتراکم برای سازه‌های زیردریایی و دارای مقاومت بالا در برابر زلزله و انفجار، افتخاری دیگر برای این مجموعه است همچنین در رشته نساجی، ارجمندی با ابتکار و طرحی نو دستگاه جدیدی را طراحی کرد که سبب کارآفرینی برای دیگر جوانان ایران اسلامی شده است.

این مسئول گفت: طی دو سال گذشته کارگاه‌های تخصصی جدید برای رشته کنترل و ابزار دقیق راه اندازی و تجهیز شده است و این دانشکده برخی از دستگاه‌های موردنیاز رشته صنایع شیمیایی را به طور خودکفا طراحی و تولید کرده است که اساتید پر تلاش به کمک دانشجویان اقدام به این کار کردند.

وی یادآور شد: از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به استقرار مسئولان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در این دانشکده طی سفرهای استانی هیئت دولت اشاره کرد که به مشکلات مردم پاسخ دادند و در هفته پژوهش، نمایشگاه بزرگ آثار و ابتکارات و خلاقیت‌های دانشجویان دانشکده‌های فنی و کشاورزی استان مازندران به همراه آثار مرکز رشد در این دانشکده برگزار شد که با استقبال پرشور دانشجویان و دانش‌آموزان سراسر استان روبرو شد.

صداقتی‌پور اذعان داشت: در زمینه ورزشی نیز شش عنوان قهرمانی پیاپی والیبال کشور در بخش کارکنان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و نیز در بخش دانشجویی در رشته‌های کشتی و دومیدانی در المپیاد ورزشی دانشجویان وزارت علوم مقام‌های برتر را کسب کردند که منجر به کسب مقام سوم دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسابقات شد.

وی متذکر شد: از مهرماه سال جاری رشته جدید مهندسی تکنولوژی برق قدرت به مجموعه رشته‌های کارشناسی این دانشکده افزوده خواهد شد.

صداقتی‌پور در ادامه اظهار داشت: توسعه رشته‌های کارشناسی، تشکیل تیم روباتیک، فعال کردن انجمن‌های علمی، توسعه فعالیت‌های کارآفرینی و مهارت‌های دانش‌بنیان، برگزاری دوره‌های آموزشی PLC در رشته برق و ساخت تابلوی دیجیتال‌روان از برنامه‌های آینده است که در دستور کار مدیریت دانشکده قرار دارد تا بتوانیم خدمت‌گذار بهتری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول