اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی ملی‌پوش کانوپولو در گفت‌وگو با فارس:

نیازهای اولیه قایقرانی را نداریم / صفر مطلقیم

بانوی ملی‌پوش کانوپولوی کشور گفت: نیازهای اولیه یک قایقران پارو، قایق و یک فضای مناسب برای تمرین است که هیچ‌یک از این موارد را نداریم.

نیازهای اولیه قایقرانی را نداریم / صفر مطلقیم

تکتم آخوندزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در ساری گفت: مدت دو سال است که عضو فیکس تیم ملی کانوپولو می‌باشم و با شروع اردوی جدید منتظر دعوت دوباره به تیم ملی کانوپولو هستم.

 وی درباره امکاناتی که باید در اختیار یک قایقران ملی‌پوش باشد را صفر مطلق دانست و عنوان کرد: نیازهای اولیه یک قایقران پارو، قایق و یک فضای مناسب برای تمرین است که هیچ‌یک از این موارد را نداریم.

آخوندزاده تصریح کرد: برای تمرین باید در رودخانه‌ای تمرین کنیم که پر از امراض بوده و هر بار پس از تمرین یک مشکل پوستی برایمان ایجاد می‌شود.

 آخوندزاده درباره موفقیت تیم مازندران در رقابت‌های کانوپولو  قهرمانی کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها که در تهران برگزار شد، تیم مازندران پس از کسب عنوان سومی در رقابت‌های سال گذشته، در رقابت‌های امسال به عنوان قهرمانی دست یافت.

وی ادامه داد: ترکیب تیم مازندران از رقابت‌های سال قبل تا رقابت‌های سال جدید به‌طور کلی تغییر کرد اما این تغییر مانع کسب موفقیت در مسابقات امسال نشد و برای نخستین‌بار با ترکیب تیم جدید در رقابت‌های رسمی شرکت کرده‌یم، و به دلیل انجام تمرینات فشرده و منظم، حریفان قدرتمند و مدعی خود را شکست دادیم و به مقام قهرمانی نائل آمدیم.

 وی در مورد اینکه بعضی از افراد به ما اجازه حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور را ندادند، بیان داشت: ما دو قایقران بابلسری بودیم که در این رقابت‌ها شرکت داشتیم اما با توجه به مشکلی که میان آقای قهاریان مربی و رئیس هیئت بابلسر با آقای وکیلیان بود این وسط ما مانده بودیم که چه‌کاری باید انجام دهیم از آن طرف اگر شرکت نمی‌کردیم آقای وکیلیان تهدیدمان کرده بود که اجازه حضور در اردوی تیم ملی را به ما نمی‌دهد ولی به هر زحمتی بود شرکت کردیم و مقام هم کسب کردیم.

ملی‌پوش کانوپولوی کشور درباره شرایط برگزاری لیگ در این رشته ورزشی مهیج گفت: سال قبل در تیم صدر سبحان مازندران که تنها نماینده مازندران در لیگ برتر کشور بود، عضویت داشتم اما تاکنون موفق به دریافت مبلغی که با این باشگاه قرارداد داشتم، نشدم.

وی تصریح کرد: اگر شرایط مالی سال گذشته این تیم در رقابت‌های امسال نیز ادامه یابد، خود را برای حضور در تیم‌های دیگر استان‌های کشور آماده خواهم کرد، البته سرمربی تیم با اطلاع از شرایط مالی، بازیکنان را برای انتخاب باشگاه آزاد گذاشت و در صورت حل نشدن مشکل مالی، از این تیم جدا خواهم شد.

آخوندزاده درباره بی‌محلی رئیس سابق هیئت قایقرانی استان نسبت به ملی‌پوشان این رشته گفت: در این پنج سالی که پارو می‌زنم هیچ رسیدگی از آقای نوروزی رئیس سابق هیئت قایقرانی استان ندیدم، بنده هربار که برای مشکلاتم با وی تماس گرفتم هیچ‌گونه پاسخی به من ندادند ولی در این مدتی که آقای وکیلیان سرپرست شده اوضاع کمی برای ما بهتر شده است.

 وی در مورد سقف قرارداد بازیکنان این رشته بیان داشت: سقف مبلغ قرارداد بازیکنان در لیگ برتر کانوپلو حدود پنج میلیون تومان است و مقایسه آن با قرارداد مالی بازیکنان برخی از رشته‌های دیگر غیرممکن است.

وی ادامه داد: مبالغی که باشگاه‌ها به بازیکنان می‌پردازند فقط می‌تواند هزینه‌های رفت و آمد آنان را تامین کند و بخش زیادی از دلایل حضور ورزشکاران در تیم‌ها، علاقه بی حد و حصر به این ورزش است.

ملی‌پوش کانوپلو بانوان به هزینه‌های فراوان انجام این رشته اشاره کرد و افزود: یکی از گران‌ترین وسایل مورد استفاده ورزشکاران کانوپلو، پارو است که به دلیل قیمت بالای آن، ورزشکاران مجبور می‌شوند از پاروهای درجه سه که کیفیتی به مراتب کمتر از انواع مرغوب آن دارد، استفاده کنند.

آخوندزاده در مورد هیئت قایقرانی بابلسر گفت: هیئتی که در یک کانکس بوده و هیچ جایگاه ثابتی از خود ندارد جا دارد که از جناب آقایی رئیس زحمت‌کش این هیئت تشکر ویژه داشته باشم چرا که زحمات زیادی را برایمان متحمل می‌شود.

وی در پایان گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم که به این رشته توجه کنند بیایند از نزدیک شرایط‌مان را ببینند و خواهش بنده از مسئولان این است که ما را همانند دیگر رشته‌ها بدانند و به ما توجه داشته باشند چیز زیادی که نخواستیم یک جایگاه مناسب و ابزاری که در این کشور یافت می‌شود را برایمان تهیه کنند.

انتهای پیام/86017/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول