اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نادیده گرفتن حقوق دیگران با اشغال جاده و پیاده‌رو + تصاویر

در بسیاری از کوچه و خیابا‌ن‌های شهر کرمانشاه، افرادی به‌دلیل انجام دادن کار ساخت و ساز ساختمانی، نخاله‌ها، مصالح، ابزار و وسایل کار خود را بیرون از ملک خود و در ملک عمومی قرار داده و حق دیگران را ضایع می‌کنند.

نادیده گرفتن حقوق دیگران با اشغال جاده و پیاده‌رو + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امروزه پدیده ناهنجار ریختن نخاله‌های ساختمانی در کوچه و خیابان‌های شهر کرمانشاه یکی از مصادیق بارز سد معبر است و افرادی با استفاده نامتعارف از معابر عمومی مانع از اعمال حق عمومی می‌شوند.

شهرداری و مأموران آن مکلف به رسیدگی و جلوگیری از انسداد معبر و رفع سد معبر هستند و در واقع شهرداری موظف است از معابر به‌عنوان یک ملک عمومی حفاظت کند و همواره آن ‌را برای استفاده عموم آماده نگه‌ داشته و از تجاوز اشخاص نسبت به آن‌ها جلوگیری کند.

استفاده از ملک عمومی، حق طبیعی هر شهروند است و هیچ فردی نمی‌تواند مانع این استفاده مشروع شود.

در بسیاری از کوچه و خیابا‌ن‌های شهر کرمانشاه، افرادی به‌دلیل انجام دادن کار ساخت و ساز ساختمانی، نخاله‌ها، مصالح، ابزار و وسایل کار خود را بیرون از ملک خود و در ملک عمومی قرار می‌دهند و این کار مشکلاتی به‌دنبال دارد.

مسدود کردن پیاده‌روها موجب تغییر مسیر عابران پیاده به داخل جاده می‌شود و همین تهدیدی برای عابران پیاده است، چرا که در مسیر تردد وسایل نقلیه قرار می‌گیرند. علاوه بر این، در چنین نقاطی، ترافیک ایجاد می‌شود و در واقع حق دیگران ضایع خواهد شد.

در برخی کوچه و خیابان‌ها این پدیده زشت، به‌ویژه در هنگام شب عوارض دیگری دارد. ممکن است رانندگان با این موضوع روبه‌رو شوند که احتمال وارد آمدن خسارت به این وسایل نقلیه در اثر برخورد با اجسام مزاحم وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: شهرداری در برخورد با ریختن نخاله در معابر عمومی وظیفه دارد، برخورد کند.

حجت‌الاسلام علی ملکی ادامه داد: در صورتی که شهرداری پرونده‌ای در این رابطه به دستگاه قضایی ارائه دهد، با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

بی‌شک افراد عادی کاری از دستشان برنمی‌آید و اصلاح این موضوع نیاز به یک کار فرهنگی زمان‌بر دارد، اما تا تحقق این موضوع شایسته است مسئولان مربوطه اقدام جدی و ملموس به‌عمل آورند تا علاوه بر رفع مشکلات مذکور، این مناظر زشت در سطح شهر دیده نشوند.

انتهای پیام/2700/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول