اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد

آغاز برداشت خوشه‌های زرین گندم از مزارع کشاورزی نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: برداشت خوشه‌های زرین گندم از مزارع کشاورزی شهرستان نهاوند آغاز شد.

آغاز برداشت خوشه‌های زرین گندم از مزارع کشاورزی نهاوند

احد ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند به لحاظ وجود سراب‌های پر آب و خروشان همواره از دشت‌ها و اراضی حاصلخیز کشاورزی برخوردار است.

وی از افزایش سطح زیر کشت گندم و جو آبی و دیم طی سال جاری در نهاوند خبر داد و افزود: امسال بیش از 36 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم این شهرستان به کشت محصولات گندم و جو آبی و دیم اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2 هزار هکتار افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تصریح کرد: گندم تولیدی نهاوند به لحاظ نظارت مستمر کارشناسان کشاورزی به ویژه مهندسان ناظر مزرعه و مبارزه به موقع با آفت‌های نباتی و علف‌های هرز در اراضی این شهرستان در سطح استان به عنوان گندم با کیفیت و مرغوبیت بالا است.

وی ابراز داشت: با تلاش مهندسان ناظر، کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و همکاری کشاورزان با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی امسال گندم شهرستان نهاوند بدون هیچ گونه آفت و بیماری از جمله بیماری گل زرد و خوشه زرد جزو محصولات با کیفیت و مرغوبیت بالا شناخته شده است.

ظفری یادآور شد: از 36 هزار هکتار سطح زیرکشت گندم و جو آبی و دیم در نهاوند 25 هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار گندم 2 تن تا 2 تن و 200 کیلوگرم گندم با مرغوبیت مناسب و در مجموع بیش از 52 هزار تن گندم تولید شود.

وی با اشاره به ایجاد مراکز خرید تضمینی برای رفاه حال کشاورزان در 10 منطقه شهری و روستایی نهاوند بیان داشت: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد گندم تولیدی در اراضی بخش خزل این شهرستان تولید می‌شود، بنابراین هفت مرکز خرید در روستاهای مختلف این بخش و سه مرکز خرید نیز در مرکز شهر فیروزان، گیان و برزول ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند قیمت تضمینی خرید گندم در نهاوند را به ازای هر کیلو 750 تومان ذکر کرد و افزود: قیمت گندم تحویل شده نقداً و سریع به کشاورز پرداخت می‌شود.

وی از فعالیت 70 دستگاه کمباین برای برداشت این محصول در نهاوند خبر داد و تصریح کرد: ‌50 دستگاه متعلق به شهرستان نهاوند و 20 دستگاه نیز از استان‌های هم‌جوار برای برداشت اصولی و سریع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

برداشت گندم از اواسط تیر ماه آغاز و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/89016/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول