اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عضو ارشد جبهه نجات ملی مصر در گفت‌وگو با فارس:

بیانیه قانونی اساسی مصر بدون مشورت با گروه‌های مختلف مصری صادر شد

یکی از اعضای ارشد جبهه نجات ملی مصر گفت: در خصوص بیانیه قانون اساسی هیچ مشورتی با گروه‌های مختلف سیاسی چه جبهه نجات و یا جنبش تمرد صورت نگرفت.

بیانیه قانونی اساسی مصر بدون مشورت با گروه‌های مختلف مصری صادر شد

وحید عبدالمجید، عضو ارشد جبهه نجات ملی مصر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، تاکید کرد: برخی بند‌های بیانیه قانون اساسی غیر ضروری بوده و نباید از 10 بند فراتر می رفت.

وی در توضیح این مطلب افزود: مواد 23 تا 34 بیانیه مزبور بجا بوده اما  22 ماده نخست آن ضرورتی برای طرح نداشت.

عبدالمجید تصریح کرد: هدف از بیانیه قانون اساسی، سروسامان دادن به مرحله انتقالی و مشخص کردن اختیارات رئیس جمهور موقت و نخست وزیر مرحله انتقالی است. بنابراین بندهایی که به مسائلی غیر از این پرداخته است موجب بروز اختلاف در صحنه سیاسی مصر شده است تا جایی که به نظر می رسد کسانی که آن را تدوین کرده اند از میزان اختلافات احتمالی ناشی از آن بی خبر بودند.

وی ضمن ابراز مخالفت با اصلاح قانون اساسی 2012 که اکنون معلق مانده است، افزود: بیانیه قانون اساسی مبتنی بر تشکیل دو کمیته برای اصلاح قانون اساسی بود که این قابل قبول نیست زیرا یک کمیته برای اجرای اصلاحات مورد نظر نیروهای سیاسی کافی بوده و نیازی به کمیته دیگری نیست و به این ترتیب اختلافی نیز پیش نمی آید.

عبدالمجید تاکید کرد: باید به یک کمیته قانونی و قضائی برای اصلاح بندهای مورد اختلاف اکتفا شود زیرا ما نه در صدد تدوین قانون اساسی جدید بلکه اصلاح آن هستیم و سپس اصلاحات آن به همه پرسی گذاشته می شود و کمیته مزبور نیز برای کاهش زمان مرحله انتقالی اقدام خواهد کرد.

این عضو ارشد جبهه نجات ملی در ادامه تصریح کرد:  در خصوص بیانیه قانون اساسی هیچ مشورتی با گروههای مختلف سیاسی چه جبهه نجات و یا جنبش تمرد صورت نگرفت از همین رو ما دیدگاههای درباره بیانیه مزبور داریم که آن را به رئیس جمهور منتقل خواهیم کرد تا در این بیانیه تجدید نظر و آن را اصلاح کند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول